رضایی در دیدار با سفیر آلمان:

ترامپ سرنوشت خوبی نخواهد داشت/ خلیج فارس یک ارزش ملی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ترامپ سرنوشت خوبی نخواهد داشت، گفت: اینکه ترامپ به یک توافق بین‌المللی پشت پا بزند، نوعی اهانت و تمسخر پنج کشور دیگر طرف مذاکره ایران به حساب می‌آید.
کد خبر: ۲۶۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ - 15October 2017

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه (23 مهر) در دیدار با سفیر آلمان در ایران با اشاره به اظهارات ابلهانه، خصمانه و ضدایرانی دونالد ترامپ، اظهار داشت: مواضع ترامپ تبدیل به یک مشکل جهانی شده که قطعا برای اروپا نیز دردسر ایجاد می‌کند؛ چرا که او اینک در یک طرف منازعات منطقه قرار گرفته و درگیری را از سطح دولت‌ها به مسائل اختلافی میان ملت‌ها کشانده؛ از سوی دیگر هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا تاکنون از واژه مجعول خلیج عربی استفاده نکرده بودند؛ خلیج فارس یک ارزش ملی است و چه موافقان و چه مخالفان به خلیج فارس علاقه دارند.

وی افزود: عاقبت خوبی برای آقای ترامپ نمی‌بینیم، این که به یک توافق بین‌المللی پشت پا بزند، رفتاری زشت است و نوعی اهانت و تمسخر سایر کشورها به ویژه پنج کشور دیگر طرف مذاکره ایران به حساب می‌آید؛ آقای ترامپ با این اظهارات، سرنوشت خوبی نخواهد داشت.

رضایی گفت: ما خویشتندارانه و با تدبیر رفتار می‌کنیم؛ ولی اگر کسی خیال خامی در باره ایران در سر داشته باشد، در مقابل او خواهیم ایستاد؛ آقای ترامپ علاوه بر این که بلوف‌های بسیاری زده است، اما احتمالا مشاورانش درباره اقتدار نیروهای مسلح ما به او اطلاعاتی داده‌اند که موجب شده، بخشی از رفتار ترامپ در مقایسه با اتهامات سابق وی حالت عقب‌نشینی داشته باشد.

وی ادامه داد: فرستادن بررسی توافق به کنگره هم نوعی عقب‌نشینی محسوب می‌شود؛ زیرا کنگره نمی‌تواند از برجام بیرون بیاید. احتمالا در کنگره تحریم‌های جدیدی وضع می‌کنند؛ ولی خروج از برجام برایشان بسیار مشکل است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص روابط ایران و آلمان هم گفت: موضوع آلمان و روابطش با ایران حاکی از ارتباطی تاریخی و ویژه است. مردم ما تصور خوبی از آلمان دارند که با منفعت دو سویه همراه بوده؛ لذا از آلمان انتظار داریم همکاری‌های اقتصادی خود را در امور بانکی و صنعتی با ایران گسترش دهد.

«میکائیل کلور برشتولد» سفیر آلمان در ایران نیز با قدردانی از دیدگاه‌های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیگرانی هستند که نزد دولتمردان آمریکا، تبلیغات ضد ایرانی و ذهنیت سازی می‌کنند. آنها نزد ترامپ هم این کار را کردند نحوی که گفته می‌شود آقای ترامپ خریداری شده است.

وی افزود: بعید می‌دانم ترامپ فرق بین شیعیان و تکفیری‌ها را بداند و ما این آمادگی را داریم که برای درک بهتر از تلاش نیروهای ایرانی در مبارزه با تروریسم، گفت‌وگوهایی را در اروپا سامان دهیم.

سفیر آلمان در کشورمان ادامه داد: در حوزه اقتصاد از طرف آلمان تضمین می‌دهم که در بسیاری از بخش‌ها روابط اقتصادی بهبود یابد و معاهده وین پا برجا بماند.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار