«جنگ سایبری» منتشر شد/ چاپ کتابی درباره چهره جدید جنگ

کتاب «جنگ سایبری» نوشته زاندرو گایکن با ترجمه علی نورزاد و عهدیه گلپور توسط انتشارات اکتابان منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۲۶۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ - 16October 2017
«جنگ سایبری» منتشر شد/ چاپ کتابی درباره چهره جدید جنگبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، کتاب «جنگ سایبری» نوشته زاندرو گایکن به تازگی با ترجمه و تدوین مشترک علی نورزاد و عهدیه گلپور توسط انتشارات اکتابان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این کتاب معتقد است دستاوردهای انقلاب دیجیتال همراه با پیشرفت حوزه های علوم و فناوری، شکاف های نوینی را پدید آورده و نابرابری ها را دوچندان کرده است. شکاف دیجیتال، فناوری، دانایی و... موجب شده که بخشی از جهان به سرعت بر دیگری پیشی بگیرد. بنابراین ممکن است ریشه اصلی بحران های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در بروز همین شکاف های روزافزون باشد. در جهان فعلی، سرنوشت جنگ ها را تخریب، انفجار یا عملیات فرسایشی تعیین نمی کند، بلکه از هم گسیختگی توانمندی مدیریت و نظارت در فضای مجازی می تواند بسیار تعیین کننده باشد. به همین دلیل، بعد اطلاعاتی به عنوان یکی از ابعاد سرنوشت ساز جنگ در تمام نبردهای آینده موثر خواهد بود.

این کتاب هفت فصل اصلی دارد که به ترتیب عبارت اند از: «دنیای قشنگ نوین اطلاعات»، «تهدیدات مجازی، بازی سر درگم»، «اطلاعات سایبری، جاسوسان در جریان اطلاعات»، «عملیات اقتصادی (آفندی به اقتصاد)»، «عملیات اطلاعاتی (حمله به آگاهی افکار عمومی)»، «جنگ سخت مجازی» و «آینده جنگ مجازی یا جنگ سرد جدید».

جامعه اطلاعاتی ناامن، اعتراض مجازی، جرائم مجازی، جنگ سایبری، جاسوسی اینترنتی، انقلاب دیجیتال، جنگ روانی، وارونه نمایی اطلاعات، عملیات پرچم دروغین و ... از جمله مطالبی هستند که فصل های این کتاب به آن ها پرداخته شده است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

حتی اگر کسی برای یک بار هم وارد سامانه ای شود، مشخص است که می تواند تصمیم بگیرد که قصد انجام چه کاری را دارد. با وصف این که طیف امکانات بسیار متنوع و فوق العاده وسیع و گسترده است. رایانه ها دستگاه هایی همه کاره برای انجام این اهداف هستند و دقیقا با این ویژگی هر مهاجم می تواند از آن بهره برداری و سوءاستفاده نماید. مهاجم می تواند همان کاری را انجام دهد که یک کاربر معمولی با دستگاه خود قادر به انجام آن کار است و اگر وی توانایی فنی خوبی داشته باشد، حتی می تواند کارهای خیلی بیشتری را انجام دهد. به همین دلیل البته یک مهاجم چندان علاقه ای به این امر ندارد که اقدامات معمولی را به شیوه ای معمول به اجرا در بیاورد. وی به طور عمده می خواهد یکی از چهار خواسته خود را با رایانه هایی که به تصرف درآورده انجام دهد. جاسوسی، خرابکاری، دستکاری یا تبلیغ.

در خصوص جاسوسی مهاجم می خواهد بداند که قربانی چه چیزهایی را می داند. وی می خواهد از اطلاعات استفاده کند و به آن دسترسی پیدا کند. در خصوص جاسوسی، مهاجم قربانی را دچار اختلال می کند و توانایی هر گونه اقدامی را از وی سلب می کند، اما در مورد دستکاری مراحل انتقادی تاثیر می گذارد و به شیوه ای هدایت می کند که در خدمت اهداف مهاجم قرار می گیرد.

این کتاب ۲۲۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.
 
منبع:مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار