امیر گرامی به دفاع پرس خبر داد؛

معرفی 50 کتاب برتر دفاع مقدس در نمایشگاه فرانکفورت/ تفاهم با ناشران خارجی برای چاپ و توزیع «آب هرگز نمی‌میرد»

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به معرفی 50 کتاب برتر دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت گفت: برای چاپ و توزیع کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» با ناشران خارجی تفاهم کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۶۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ - 16October 2017
«امیر حمیدرضا گرامی» رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به حضور سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی ما، حضور مستمر در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب است. حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت آلمان نیز یکی از برنامه‌های ما در طی سال بود که از قبل پیش بینی شده بود تا بتوانیم از ظرفیت‌های این نمایشگاه بهرمند شویم.

وی با بیان اینکه اعزام تیم سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس چند روز پیش از افتتاح نمایشگاه فرانکفورت انجام شد، افزود: تیم اعزامی ما در نمایشگاه چند روز پیش از افتتاح رسمی در آلمان حضور داشتند و مقدمات کار را مهیا کردند.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: ما در طول نمایشگاه فرانکفورت با معرفی 50 عنوان کتاب برتر دفاع مقدس به زبان‌های انگلیسی و آلمانی در قالب یک بروشور تلاش کردیم بتوانیم این آثار را به ناشران خارجی حاضر در نمایشگاه معرفی کنیم تا برای ترجمه، چاپ و توزیع آن‌ها بتوانیم اقدام کنیم.

معرفی 50 کتاب برتر دفاع مقدس در نمایشگاه فرانکفورت/ تفاهم با ناشران خارجی برای چاپ و توزیع «آب هرگز نمی‌میرد» 

امیر گرامی با اشاره به دستاورهای نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: خوشبختانه حضور در نمایشگاه فرانکفورت دستاورهای خوبی را برای ما به همراه داشت. در این نمایشگاه توانستیم با برخی از ناشران ایتالیایی، آلمانی و آمریکایی مذاکره و قراردادهایی را امضا کنیم تا برای ترجمه، چاپ و توزیع آثار دفاع مقدس اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: لازمه موفقیت در چنین نمایشگاه‌هایی حضور مستمر است تا با فضای ناشران خارجی آشنایی کامل صورت گیرد و ارتباط کامل بین ما و ناشران بین‌المللی حاصل شود.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: ما در این نمایشگاه با برگزاری چند نشست تخصصی تلاش کردیم گفتمان سازی کنیم که در این باره از حضور «حمید حسام» نویسنده کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» و «گلعلی بابایی» از نویسندگان دفاع مقدس استفاده کردیم. همچنین توانستیم با چندین ناشر خوب تفاهمنامه‌هایی را برای ترجمه، چاپ و توزیع کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» منعقد کنیم.

 
معرفی 50 کتاب برتر دفاع مقدس در نمایشگاه فرانکفورت/ تفاهم با ناشران خارجی برای چاپ و توزیع «آب هرگز نمی‌میرد»
 
امیر گرامی درباره ترجمه کتاب‌های خارجی به فارسی نیز گفت: ماموریت اصلی ما انتقال مفاهیم دفاع مقدس است اما همیشه ناشران علاقمند هستند رابطه‌های 2 طرفه‌ای را در حوزه تبادل کتاب داشته باشند و در همین رابطه نیز ما آمادگی لازم را داریم ولی بیشتر تلاش ما در نمایشگاه فرانکفورت ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس به زبان‌های مختلف بوده است.

وی گفت: ناشران بین‌المللی به ادبیات دفاع مقدس و داستان‌های فرماندهان ما علاقه خوبی نشان دادند و در همین رابطه نیز ما کتاب‌های برترمان را معرفی کردیم که امیدواریم بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار