مدیرکل اوقاف و خیریه استان اصفهان؛

ترامپ باید رعایت حقوق بشر را از ایرانیان یاد بگیرد/ لزوم وقف به نام شهدای استان اصفهان

مدیرکل اوقاف و خیریه استان اصفهان گفت: ترامپ دیوانه ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند، بیایند رعایت حقوق بشر را از ما ایرانیان یاد بگیرند در حالی که ما حقوق یک جانور را حفظ می‌کنیم آن‌ها ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ - 16October 2017
ترامپ باید رعایت حقوق بشر را از ایرانیان یاد گیرد/ لزوم وقف به نام شهدای استان اصفهانبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «رضا صادقی» امروز در نخستین همایش تجلیل از والدین واقف و خیر شهدا ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و امام زین‌العابدین (ع) اظهار داشت: امیدواریم خداوند متعال مانند تمام این سالها لیاقت انجام امور خیر و وقف کردن را برای همگان قسمت کند.

وی با اشاره به روایات و احادیث از قول پیامبر اکرم (ص) و کتاب بحارالانوار گفت: در خصوص انجام کار خیر احادیث بسیاری داریم که همگی بیانگر جاودانه بودن نتیجه این امور برای آخرت است و به انسان توصیه میکند آثار نیکوکاری و اعمال خیر را از خودتان باقی بگذارید تا به آسایش ابدی برسید.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه وقف نوعی هدیه است، گفت: آنچه در این دنیا دست انسانهاست امانت بوده و مالک حقیقی خداست و ما همگی مالکان خرد و جزیی هستیم و چند صباحی مالک اموالمان هستیم و با مرگ تمام این مالها به دست وارثان ما خواهد رسید و سرانجام آن مشخص نیست.

وی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: ترامپ دیوانه ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند، بیایند رعایت حقوق بشر را از ما ایرانیان یاد بگیرند در حالی که ما حقوق یک جانور را حفظ می‌کنیم آنها ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند و نمی‌‌دانند قدیمی‌ترین وقف نامه در اصفهان از احمد رستم مربوط به هزار و 117 سال پیش است.

صادقی خاطرنشان کرد: خانواده شهدا از دیرباز در وقف و انجام امور خیر در زمینه ایثار و شهادت وقف فعال بودند که نشان میدهد این فرهنگ از ابتدا در نزد ما مرسوم بوده است.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا واقف جان و مال عزیزان خود بودند، افزود: فعالیت بانوان در این زمینه چشمگیر است که از نمونههای آن میتوان به وقف حوزههای علمیه بزرگ استان از جمله حوزه علمیه جده کوچک و بزرگ و حوزه علمیه نیماور اشاره کرد.

صادقی تصریح کرد: با توجه به تعداد شهدای استان اصفهان لازم است در سامانه بانک اطلاعاتی اداره اوقاف نام این شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و وقف در این حوزه ماندگار شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا برگرفته از قرآن است و امروز هر چه داریم از عاشوراست، اگر امروز می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر باقی بماند برای قرآن وقف کنید، امروز وقف قرآن کم داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها