مجتهدزاده عنوان کرد؛

لزوم حضور خانواده شهدا در جبهه جنگ نرم

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: امروزه جنگ نرم وارد خانواده و فکرها شده و خانواده شهدا باید همانگونه که در جنگ سخت حاضر شدند در میدان جنگ نرم نیز با بصیرت فعالیت کنند.
کد خبر: ۲۶۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ - 16October 2017
پیروزی در جنگ تحمیلی را مدیون مادران و همسران شهدا هستیم/ لزوم حضور خانواده شهدا در جبهه جنگ نرمبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس روز دوشنبه 24 مهرماه با حضور در اولین همایش والدین واقف و خیر شهدای استان اصفهان اظهار داشت: زنان و مادران شهدا زمانی که فرزندانشان را از دست دادند به جای گوشه نشینی وارد میدان عمل شدند و فعالیت کردند.

وی با اشاره به نقش زنان در تغییر مسیر تاریخ سازی افزود: زنان بزرگی که سنگر خانواده را حفظ کرده و سنگرسازی در اجتماع و سیاست را خلق کردند و با تأسی از حضرت زینب(س) مانند کوه استوار ایستادند و درس بزرگی به نسل جوان و همه انسانها دادند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: این زنان به عنوان زن مبارز و الگوی جامعه ثابت کردند میشود در کنار مهر و محبت و عاطفههای زنانه با شجاعت و فداکاری و دلاوری مردانهترین میدانها را فتح کرد.

پیروزی در جنگ تحمیلی را مدیون مادران و همسران شهدا هستیم

وی با اشاره به حقیقت گوییها و افشاگریهای حضرت زینب(س) گفت: مصائب دنیوی برای زنان بزرگ تاریخ هیچ است و اگر وجود مقدس حضرت زینب(س) نبود خون عاشورا و پیام انسان سازی عاشورا در طول تاریخ منتشر نمیشد، لذا بزرگترین نشر دهنده این فرهنگ همین بانوی بزرگوار است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر نقش والدین و همسران شهدا در جنگ تحمیلی بیان کرد: اگر ایثار مادران و همسران شهدا نبود، اگر زمان اعزام با توطئههای عظیم وقت علیه ما این مادران اینگونه حاضر نمیشدند و موجبات تشویق مردانشان را فراهم نمیکردند، مطمئن باشید پیروز نمیشدیم.

وی با اشاره به شهادت محسن حججی گفت: دلیل اینکه شهید حججی به عنوان الگو در میان جوانان جامعه مطرح شد این است که همسر و مادری صبور و ایستاده مقاوم داشت که روحیه شهادت را در او به وجود آوردند.

مجتهدزاده با بیان اینکه دلایل پدید آمدن داعش در ذهن جوانان نیاز به تبیین دارد، خاطرنشان کرد: دیگر کشورهای جنگ زده هنوز تبعات جنگی خود از ناحیه زنان را پس میدهند، اما کشور ما این بحران را نداشت.

این مسئول با بیان اینکه زنان ما در دفاع مقدس مانند الماسی درخشان بودند افزود: زنان ما فرهنگ ایثار و شهادت را نشر دادند و رشادت، دلاوری، از خود گذشتگی و وقف شما بانوان بود که ما را به پیروزی رساند و کشور را حفظ کرد.

مدافعان حرم از دل فرهنگ دفاع مقدس بیرون آمدند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: خانواده شهدا در میدان جنگ نرم برای ما قدرت هستند و باید در مقابل هزینههای میلیاردی دشمن برای کمرنگ کردن روحیه شهادت در جوانان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان به بازنمایی و بازسازی و ارائه فرهنگ دفاع مقدس نیاز دارند، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و بیان خاطرات شهدا در جامعه تحول ایجاد میکند مانند حضرت زینب(س) که در مقابل شقیترین انسانها، تاریخ را تکان داد و بیان مادران شهدا همین مقدار اثرگذار است.

مجتهدزاده افزود: شهدای مدافع حرم از دل هجمههای دشمن و با توجه به الگوهای خود از دوران دفاع مقدس به وجود آمدند و ما رویش آنها را مدیون 8 سال دوران دفاع مقدس هستیم.

لزوم حضور خانواده شهدا در جبهه جنگ نرم

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی ایمان به خدا و خودباوری را در قلب ملت ما نهایدینه کرد و ما به پیروی از رهبر به هرآنچه بخواهیم میرسیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه خانواده شهدا رسالت زینبی دارند، گفت: امروزه جنگ نرم وارد خانواده و فکرها شده و خانواده شهدا باید همانگونه که در جنگ سخت حاضر شدند در میدان جنگ نرم نیز با بصیرت فعالیت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار