نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حضور ناشران بومی برای رشد و فرهنگ استان بسیار موثر است

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: حضور ناشران استانی برای رشد و فرهنگ استان بسیار موثر بوده و با توجه به ظرفیت بالای کتاب، لازم است ارتباط جامعه با کتاب افزایش یابد.
کد خبر: ۲۶۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ - 16October 2017

در راستای ترویج کتاب و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی لازم است فرهنگ ایمانی در جامعه استوار شود.به گزارش دفاع پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد (ع)، اظهار داشت: در راستای ترویج کتاب و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی لازم است فرهنگ ایمانی در جامعه استوار شود.

وی افزود: پالایش کتاب امر مهمی است که باید کنترل شود و در تراز نظام باشد که لازم است پالایش آن در مقوله متولیان امر کتاب قرار گیرد.

نکونام گفت: انسان باید در فرهنگی شکل بگیرد و تربیت شود که با هدف خلقت و آفرینش سازگار باشد.

وی ادامه داد: فرهنگ جامعه توحیدی باید با ترویج کتاب به جامعه تزریق شود، که رسیدن به حد اعلای یقین برای بشر به منظور کمال ایمان و عمل از خروجی‌های کتاب و کتابخوانی در انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه منافات نداشتن با رشد علمی جامعه از ضرورت‌های جامعه توحیدی است، تصریح کرد: باید جامعه توحیدی غنی باشد و ارتباط با جهان خارج به این معنا نیست که جامعه از درون تهی باشد بلکه غنی بودن از راه‌های نائل شدن به اهداف انسانی است .

وی با اشاره به اینکه لازم است بحث کتاب جدی گرفته شود، گفت: باید کتابخانه‌های سطح شهر تقویت و مورد حمایت قرار گیرند و انس میان مردم و کتابفروشی‌ها ایجاد شود.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه ظرفیت استان در زمینه برپایی نمایشگاه و حضور ناشران استانی بیشتر است، تصریح کرد: حضور ناشران استانی برای رشد و فرهنگ استان بسیار موثر بوده و با توجه به ظرفیت بالای کتاب، لازم است ارتباط جامعه با کتاب افزایش یابد.

وی با اشاره به پایین بودن نرخ مطالعه در کشور و استان، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه‌های فرهنگی دیگر و بخش‌های خصوصی به منظور افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی همکاری کنند که امید است در آینده نزدیک این مهم اتفاق افتد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار