رهبر در همایش «زعیم ذوفنون»:

نتایج نخبگان اقتصادی همان هشدارهای رهبری است/ مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر 40 بار بر تولید ملی تاکید داشته‌اند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر 40 بار بر تولید ملی و 23 بار بر مقابله با فساد اقتصادی تاکید داشته‌اند که اهداف و راهبردها را نشان می‌دهد و چراغی نورانی برای ماست.
کد خبر: ۲۶۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ - 16October 2017

نتایج نخبگان اقتصادی همان هشدارهای رهبری است/ مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر 40 بار بر تولید ملی تاکید داشته‌اندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، همایش «زعیم ذوفنون» و آیین رونمایی از اثر فاخر «منظومه فکری مقام معظم رهبری» عصر امروز دوشنبه 24 مهرماه با حضور «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی، «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، «آیت‌الله علی اکبر رشاد» مؤسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، «فرهاد رهبر» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه و جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی برگزار شد.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این برنامه با اشاره به ضرورت چنین حرکت‌های مؤثر علمی برای تبیین مطالبات مقام معظم رهبری اظهار داشت: این منظومه در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مباحث دیگری است و امیدواریم که آغازی باشد برای حرکت‌های بعدی بزرگ که اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران را تبیین خواهد کرد.

وی افزود: منظومه فکری در خصوص اقتصاد نظام فکری مقام معظم رهبری به جنبه‌های گوناگون انسان امروز و آینده‌نگری می‌پردازد. هشدارهای رهبر انقلاب را همواره شاهد بودیم که کارشناسان خبره به همان نتایجی رسیدند که پیش از آن رهبر انقلاب درباره آن بیاناتی داشتند. در حوزه اقتصادی دارای یک نظم خاصی است که فرصت‌ها و آسیب شناسی و راهبردهای برون رفت را مورد دقت قرار داده است.

رهبر خاطرنشان کرد: همه علمای اقتصاد متوجه شدند تاکید معظم‌له بر نیروی انسانی به عنوان زیر بنای اقتصاد است. طرح تحول اقتصادی و اقتدار اقتصادی از مواردی است که شامل مطالبات رهبر انقلاب است. دشمن شناسی و لزوم برخوردار از بصیرت سیاسی و عدم غفلت از اقدامات دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران راهکاری مقام معظم رهبری برای برون رفت از مشکلات اقتصادی است که دانشمندان و کارشناسان اقتصادی باید از آن بهره بگیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در بحث دشمن شناسی اشاره ایشان نسبت به تحریم و دامن از زدن به اختلافات قومی مذهبی و ترویج یاس و ناکارآمدی نظام از هشدارهای رهبر انقلاب به مسئولان نظام است. ایشان فرمودند که برنده ترین حربه دشمن مشکلات معیشتی مردم است لذا ریشه کن کردن فقر از توصیه‌های رهبر انقلاب است. توجه به این نکات کمک شایانی به مسئولان است تا برنامه ریزی درستی داشته باشند.

‌وی در ادامه افزود: در سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب برای رفع بیکاری، عدالت اجتماعی، اقتصاد خودکفا پایه‌های استحکام نظام است. پر تکرار ترین توصیه مقام معظم رهبری حمایت از تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا است که باید مورد توجه همه قرار بگیرد. در آینده نزدیک این منظومه کامل تر خواهد شد.

رهبر گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر 40 بار بر تولید ملی و 23 بار بر مقابله با فساد اقتصادی تاکید داشته‌اند که اهداف و راهبردها را نشان می‌دهد که چراغی نورانی برای ماست. 

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها