ولایتی در همایش «زعیم ذوفنون»:

تلاش ایران بر حفظ وحدت منطقه‌ای است/ با جدایی اقلیم کردستان «اسرائیل» دیگری در عراق شکل می‌گرفت

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه در طول تاریخ سابقه نداشت، پرچم رژیم صهیونیستی در کشور دیگری بر افراشته شود، گفت: در کردستان عراق بعد از همه‌پرسی غیرقانونی، پرچم رژیم غاصب اسرائیل بالا رفت. اگر این جدایی اتفاق می‌افتاد، قطعا اسرائیل دیگری شکل می‌گرفت.
کد خبر: ۲۶۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ - 16October 2017

تلاش ایران بر حفظ وحدت منطقه‌ای است/ با جدایی اقلیم کردستان «اسرائیل» دیگری در عراق شکل می‌گرفتبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، همایش «زعیم ذوفنون» و آیین رونمایی از اثر فاخر «منظومه فکری مقام معظم رهبری» عصر امروز (دوشنبه 24 مهرماه) با حضور «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی، «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، «آیت‌ الله علی اکبر رشاد» مؤسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، «فرهاد رهبر» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌ الاسلام والمسلمین «عبدالحسین خسروپناه» و جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی در کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

در این مراسم،‌ علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سال‌ها در حوزه سیاست خارجی با مقام معظم رهبری همکاری داشته است، اظهار داشت: اقتدار سیاسی ایران در طول تاریخ همانطور که در دوران رهبری مقام معظم رهبری شاهد آن هستیم، تجربه نشده است. در خصوص این اقتدار باید گفت که با استشهاد دوستان و دشمنان ایران مقتدرترین کشور در مجامع بین‌المللی و منطقه هستیم. مقام معظم رهبری همواره نیمی از این اقتدار را در سیاست خارجی می‌دانند. پایه‌های نظام فکری رهبر انقلاب ریشه در قبل از انقلاب و مطالعات گسترده ایشان در کتاب‌های مختلفه از جمله سید قطب دارد.

وی با اشاره به کلیدواژه وحدت در کلام رهبری توضیح داد: وحدت اسلامی مهم‌ترین دلیل این اقتدار است که همواره مورد تاکید معظم رهبری بوده و هست. تبلوار نه شرقی و نه غربی در زمان امام خمینی (ره) شکل گرفت که مترادف آن در شرایط امروز استقلال به معنای واقعی آن است. در طول 200 سال ایران تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ بوده که با انقلاب اسلامی ایران به استقلال به معنای واقعی رسید که همچنان این استقلال حفظ شده است.

ویراستار علمی کتاب «منظومه فکری مقام معظم رهبری» در ادامه گفت: دیدگاه غرب‌گرایانه بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت و فرهنگی پیش آمد که ایران باید تماما شبیه غرب شود. «جلال آل احمد» با نوشتن کتاب «غرب زدگی» و «در خدمت و خیانت روشنفکران» با مبارزه با این منش حرکت کرد. نگاه به شرق در عین حفظ استقلال ریشه در نگاه رهبری دارد.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در توضیح حضور ایران در مناسبات منطقه‌ای، عنوان کرد: ما به جای آنکه در خطوط مرزی با دشمن بجنگیم در صدها کیلومتری کشور با آنها جنگیدیم؛ چرا که هدف داعشی‌ها در نهایت ایران و نابود کردن آن بود.

وی ادامه داد: ما برای اینکه خطر صهیونیسم را دفع کنیم، باید در حیاط خلوت آنها باشیم و هستیم. آنها اذعان دارند که اگر بخواهند به ایران حمله کنند، حزب الله خاک آنها را به توبره خواهد کشید، برای همین دست‌شان را به سوی همفکران اروپایی و آمریکایی خود دراز می‌کنند. ما در مقابل سعی می‌کنیم خط وحدت منطقه‌ای را حفظ کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اوضاع فعلی عراق گفت: حدود 90 درصد نفتی که از برخی شهرهای عراق بدون اجازه دولت قانونی این کشور خارج می‌شود به کشور جعلی اسرائیل فرستاده می‌شود. در طول تاریخ سابقه نداشته است که در کشور دیگری پرچم رژیم صهیونیستی بر افراشته شود. در کردستان عراق بعد از همه‌پرسی غیرقانونی، متاسفانه پرچم رژیم غاصب اسرائیل بر افراشته شد. اگر این جدایی اتفاق می‌افتاد قطعا اسرائیل دیگری شکل می‌گرفت.

وی با اشاره به اتفاقات مهم دوران رهبری مقام معظم رهبری تصریح کرد: در زمان رهبری ایشان فروپاشی شوروی حمله عراق به کویت و حمله آمریکا به عراق بوجود آمد و نوع دیپلماسی ایشان باعث شد که دریای خزر در جریان شکل‌گیری کشورهای حوزه دریای خزر، حفظ شود. همچنین بعد از 24 ساعت از حمله عراق به کویت این اقدام توسط معظم‌له محکوم شد. در مجلس سوم مطرح شد که ایران باید با عراق متحد شده و علیه آمریکا بجنگد که با درایت مقام معظم رهبری این خواسته عملی نشد. اگر مردم این موارد را بدانند متوجه می‌شوند که اقتدار فعلی ما چگونه بوجود آمده است.

ولایتی در پایان سخنرانی خود بیان داشت: ما اتحاد منطقه‌ای داریم که شامل ایران و عراق و سوریه می‌شود. دشمنان ما سعی در شکستن این وحدت دارد. اما ایران چنین اجازه‌ای نخواهد داد و با رهبری مقام معظم رهبری پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار