سردار احمدیان:

آمریکایی‌ها برای جواب دادن به ذلت تفنگداران‌شان به نتیجه نرسیدند

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند برای ذلتی که متوجه تفنگداران‌شان در خلیج‌فارس شد، جوابی به ایران بدهند ولی در این رابطه به نتیجه نرسیدند.
کد خبر: ۲۶۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ - 16October 2017

آمریکایی‌ها برای جواب دادن به ذلت تفنگداران‌شان به نتیجه نرسیدندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار علی اکبر احمدیان رئیس مرکز راهبردی سپاه در همایش «زعیم ذوفنون» که عصر امروز (دوشنبه 24 مهرماه) در کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، درباره اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه دفاعی، اظهار داشت: کسی که دیکتاتوری آمریکا را در خارج از کشور بپذیرید به دنبال آن به دیکتاتوری آنها در داخل کشور نیز تن در می‌دهد؛ اما اینکه امروز آمریکایی‌ها نام ایران را در کنار روسیه و چین، عنوان می‌کنند این نشان از پیام جهانی است که این انقلاب در سطح جهان داشته است.

وی با بیان اینکه بی‌اعتمادی به دشمن، حرکت جهادی و تکیه بر احیای اسلام ناب، برخی از خط مشی‌های فکری مقام معظم رهبری را در بر می‌گیرد، افزود: ایشان بر بومی کردن دفاع، اصرار به تئوریزه کردن تجارب دفاع مقدس، چند لایه کردن دفاع و خودکفا کردن نیروهای مسلح بسیار تاکید دارند.

سردار احمدیان همچنین تصریح کرد: آمریکا نه اینکه نمی‌خواهد در کردستان عراق دخالت کند، بلکه نمی‌تواند یا اگر تفنگداران آنها در خلیج فارس احساس ذلت می‌کنند، برای اینکه جواب ذلتی که متوجه تفنگداران شان شد را به ما بدهند کلی بین خودشان بحث کردند؛ اما به نتیجه نرسیدند.

وی ادامه داد: هنوز در صنعت نفت با آن سابقه بسیار طولانی که در کشورمان دارد، وابسته هستیم؛ اما در بخش دفاعی با گردش اقتصادی بسیار کم آن در مقابل گردش مالی در صنعت نفت، خودکفا هستیم و این در حالی است که پیچیده ترین فناوری‌ها در حوزه دفاعی قرار دارد، البته جای تاسف هم دارد که نتوانستیم این تجربه را به سایر بخش‌های کشور نیز تعمیم دهیم.

رئیس مرکز راهبردی سپاه در ادامه با اشاره به اینکه حرکت داعش در عراق و سوریه حرکت جهادی بود، بیان داشت: اگر برخی مؤمنین ضعیف در برابر اقدامات داعش تسلیم شدند به دلیل حرکت جهادی داعش بود؛ البته این حرکت آنها، جهاد فی سبیل الله نبود، چرا که وقتی داعش با جهاد فی سبیل الله مردم عراق و سوریه مواجه شد، شکست را پذیرفت.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح ما تجهیزات بزرگی به عراق و سوریه برای مقابله با اقدامات داعش نبردند؛ یعنی آن موضوعی که باعث پیروزی مردم این کشورها بر داعش شد، صدور جهاد فی سبیل الله از سوی ایران بود؛ بنابراین اگر چه در حوزه دفاعی جزو اقمار بودیم؛ اما اکنون در این حوزه در مرکز قرار داریم؛ علاوه بر این در حوزه دفاعی تمدن‌پذیر بودیم؛ اما اکنون صادر کننده تمدن هستیم.

سردار احمدیان همچنین گفت: سابق بر این می‌گفتیم «راه قدس از کربلا می‌گذرد» ولی اکنون با هدایت‌های مقام معظم رهبری «از کربلا گذشتیم».

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار