سردار جزایری:

آخرین فناوری‌های موشکی را در اختیار داریم

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: در حوزه موشکی ما آخرین فناوری ها را در اختیار داریم و این خبر خوبی برای دوستان ماست.
کد خبر: ۲۶۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ - 16October 2017
آخرین فناوری‌های موشکی را در اختیار داریمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا و استراتژی جدید این کشور علیه جمهوری اسلامی گفت: صحبت های ترامپ از نظر منطق نظامی و فارغ از هرگونه احساسات به منزله یک رئیس جمهور ناکارآمد در مواجه با قدرتی جدید به نام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: آمریکا راهبرد بزرگش در منطقه یا همان ایجاد یک خاورمیانه بزرگ با شکست قطعی روبرو شده است و این شکست بزرگی است برای هر حاکم دولت آمریکا، نکته دیگر این است که آمریکایی ها در مواجه با انقلاب اسلامی در طول تاریخ به جز شکست و ناکامی چیز دیگری را تجربه نکرده است و به همین خاطر است آنها همواره در مقابل ما بسیار عصبانی هستند و کاری هم نمی تواند انجام دهد.

جزایری افزود: دکترین سیاسی و دفاعی ایران مبتنی بر ساخت و استحکام درونی نظام اسلامی است و مباحث بیرونی روی آن تاثیر نمی‌گذارد این استراتژی در طول ۴۰ سال گذشته جواب داده است و مِن بعد هم جواب خواهد داد و قدرت‌های پوشالی جهان مانند آمریکا نمی‌توانند تأثیری بر آن بگذارند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هیچ موقع خارج از دایره تحریم‌های خصمانه آمریکا و هم پیمانانش نبوده است. ما در نیروهای مسلح براساس فشارهایی که به ما وارد شد یاد گرفتیم که متکی به نیروی داخل باشیم، امروز هم بحث جدیدی نیست و فراتر از این تحریم ها هم ما کار خود را پیش خواهیم برد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بدون تردید فشارهای آمریکا هرچقدر افزایش پیدا کند انگیزه ما برای مقاومت بیش از گذشته در منطقه و حتی خارج از منطقه خواهد شد، فشارهای آمریکا اگر کمک ما به جبهه مقاومت و مردم مظلوم جهان را بیشتر نکند کمتر نخواهد کرد.

وی افزود: آمریکا در مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی و نظامی، اقصی نقاط جهان را تهدید می کند، می گویند فلان نقطه دنیا را نابود خواهیم کرد، آیا از این صحبت آنها به جز توحش برداشتی می توان داشت؟ آمریکا حکومتی فاسد و شرور دارد که در مقابل آن یا باید تسلیم شد که تسلیم در قاموس اسلام جایی ندارد و یا باید مقاومت کرد، برای مقاومت باید توان خود را بالا برد که سیاست ما همین است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ادامه گفت: ما نسبت به توانایی های خود اطمینان کامل داریم، آمریکایی ها زیاد حرف می زنند ولی ما در موقع خود عمل می‌کنیم.

جزایری بر غیر قابل مذاکره بودن توان دفاعی کشورمان تاکید کرد و گفت: تردید نداشته باشید که این مقوله خط قرمز جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی نشان داده است در زمانه‌ای که قدرت های گرگ صفت مشابه رژیم صهیونیستی و آمریکا وجود دارند، باید قوی بود.

جزایری در ادامه افزود: هرگز ما توان نظامی و دفاعی خود را تحت تاثیر مذاکرات و مراودات دیپلماتیک قرار نخواهیم داد.

وی ادامه داد: کشورهایی در جهان بودند که به آمریکا اعتماد کردند و امکانات دفاعی خود را بدون داشتن تضمینی و به ساده و بدون هزینه برای طرف مقابل، در اختیار دیگران قرار دادند و بعد چه صدماتی دیدند.

جزایری بر غیرقابل مذاکره بودن صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با وجود تهدیدهای طرف غربی تاکید کرد و گفت: به نظر من اینها بلوف‌های سیاسی و فشارهایی است که وارد می‌کنند تا شاید جمهوری اسلامی در این زمینه به آنها تمکین کند ولی ایران هرگز در این خصوص تمکین نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: در جهان امروز جمهوری اسلامی با دشمنان شروری مثل آمریکا و صهیونیسم بین الملل مواجه هست و باید برای دفاع خود صنعت نظامی اش را گسترش دهد؛ این مرام ماست و مبتنی بر این مرام، طبیعی است که راجع به امکانات دفاعی خودمان مذاکره نخواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد، مسئله انرژی هسته‌ای با مسئله موشکی و دفاعی تفاوت دارد و این دو مقوله جدا از هم هست. در حوزه موشکی ما آخرین فناوری ها را در اختیار داریم و این خبر خوبی برای دوستان ماست و ما هیچ کمبود و نقصی در این خصوص نداریم. نکته بعدی این است که زمانی که از موشک سخن می‌گوییم از تمامی ابعاد آن سخن می‌گوییم ما نمی‌آییم موشک را تقسیم بندی کنیم به کوتاه برد، میان برد و بلند برد. به صراحت می‌گویم که ما محدودیتی در این حوزه را نمی‌پذیریم.

جزایری درباره بازرسی از مراکز نظامی ایران نیز گفت: بارها توسط مسئولین نظامی و غیر نظامی در این زمینه اظهار نظر شده و بنده هم اعلام می کنم که ما بازرسی از مراکز نظامی را اجازه نمی دهیم. قبلا به صراحت اعلام کرده‌ایم که این جزو خطوط قرمز ماست و کشورهای اروپایی و آمریکایی پیرامون این مسئله با ما صحبت نکنند چون جواب ما منفی است.

وی در ادامه درباره حضور مستشاری ایران خاطرنشان کرد: حضور مستشارهای ایرانی در بعضی کشورهای منطقه بنا به درخواست رسمی دولت هاست و کاملا قانونی است و تا هر زمانی که آن دولت‌ها تشخیص بدهند ما از کمک آنها دریغ نخواهیم کرد. باید دید شرایط آینده چگونه می‌شود و دولت های مربوطه چه تقاضاهایی دارند که قاعدتا جمهوری اسلامی ایران بررسی می‌کند و مبتنی بر خواست دولت قانونی و مردم منطقه تصمیم لازم را خواهد گرفت.

جزایری افزود: از مدت های قبل ما تلاش مان بر این بوده که اولا وحدت درکشور دوست، برادر، مسلمان و همسایه عزیز ما به طور کامل برقرار باشد وحدت بین اقوام ، گروه ها و مذاهب و از طرف دیگر ما به طور جدی به حفظ انسجام کشور عراق معتقد هستیم و هرگونه تجزیه به هرشکلی که بخواهد صورت بگیرد، در همه کشورهای منطقه، را خلاف منافع و امنیت کل منطقه می دانیم بنابر این ما همواره تلاش هایی داشته ایم که انسجام در کشور عراق مبتنی بر خواست دولت قانونی و مردم این کشور حفظ شود. ما هرکمکی در این زمینه بتوانیم حتما انجام می‌دهیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: ما همواره در بحران ها و جریان های مختلف با طرف های کرد مذاکره و رفت و آمد داشته ایم امروز هم تلاش ما همین است که این انسجام در عراق حفظ شود. ما مخالف هر گونه جدایی و تجزیه هستیم زیرا هر گونه جدایی که صورت بگیرد مثلا در اقلیم کردی، حتما به ضرر کردها و کل عراق خواهد بود و مردم صدمه خواهند دید. هر گونه تجزیه به ضرر کشور مربوطه و منطقه است که البته هستند کسانی که سود خواهد برد و آن هم آمریکا و اسراییل غاصب است.

جزایری خاطرنشان کرد، متأسفانه آمریکا و حاکمیت شرور آن بزرگ ترین منبع تروریستی در جهان است و این ادعای من نیست بلکه گفته بسیاری از کشورها، نخبگان، کارشناسان نظامی و امنیتی و کارشناسان سیاسی است که به صراحت این را مطرح می کنند. به نظر من جهان بایستی به حال رژیم شرور آمریکا فکری بکند در منطقه خودمان مشاهده می کنیم که منبع همه اقدامات ضد مردمی و کسانی که زیر ساخت‌های کشورهای منطقه را تخریب می‌کنند وابستگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند. دریمن، سوریه، عراق و افغانستان چه فجایع انسانی ایجاد کرده‌اند که تا ده ها سال جبران نخواهد شد.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید از دولت آمریکا به عنوان رژیمی تروریسم پرور و شرور یاد کرد، در واقع حضور سربازان آمریکایی در منطقه برای حمایت از جنگ نیابتی است که راه انداختند.

وی تاکید کرد: بارها اعلام کردیم آمریکایی ها باید مراقبت کامل نسبت به رفتارشان در منطقه به خصوص در خلیج فارس داشته باشند و بارها به آمریکایی ها تذکر داده شده که مراودات بین المللی را رعایت کنند اما چنانچه بخواهند زیاده خواهی کنند بدیهی است که جمهوری اسلامی با آن ها برخورد می‌کند.

جزایری در پاسخ به این سوال که عقب نشینی ترامپ از ثبتِ نام سپاه در لیست گروه های تروریستی را چگونه ارزیابی می‌کنید اظهار داشت: شاید آمریکایی ها به این باور رسیدند که تهدید نیروهای مسلح ایران مبنی بر اقدام متقابل با سربازان آمریکایی خواهد داشت

وی افزود: ما اعلام کردیم اگر سپاه وارد لیست گروه های تروریستی شود تمام ارتش آمریکا برای ما حکم نیروهای تروریست خواهد داشت و همان رفتار با تروریست ها که داریم با آن ها خواهیم داشت اما این نکته هم مهم است که صدها هزار نیروی آمریکایی در منطقه ما حضور دارند.

منبع: العالم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار