دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

شکست داعش در «جهنم»/ پیشروی ارتش سوریه در شرق فرات/ حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق

عملیات موشکی ارتش رژیم اشغالگر قدس علیه پایگاه‌های ارتش و مقاومت اسلامی در حومه دمشق و پیشروی نیروهای مقاومت در شرق فرات از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 12 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۶۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ - 17October 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله لبنان و لشکر فاطمیون افغانستان) همچنان به پیشروی خود در ساحل شرقی رود فرات در استان مرزی دیرالزور در شرق سوریه ادامه می‌دهند. در همین راستا نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی موفق به آزادسازی شهرک «حسینیه» در شمال غرب شهر دیرالزور و ساحل غربی رود فرات از اشغال تروریست‌های وابسته به گروهک تکفیری داعش شدند.
 
همزمان با این پیشروی، شبکه ماهواره‌ای المنار لبنان (متعلق به حزب‌الله) اقدام به پخش تصاویری از داخل شهر تازه آزادشده «المیادین» در شرق استان دیرالزور کرد. این نخستین بار از زمان آغاز بحران سوریه است که شبکه المنار موفق به تصویربرداری از مناطق آزادشده در شرق استان دیرالزور می‌شود.
 
حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق فرات/ سیطره کردها بر میدان اعدام داعش در رقه 
نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی پس از آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در محور شرقی حمص و حماه، هنگام بازرسی این مناطق جهت آماده‌سازی برای بازگشت اهالی این نواحی به منازل‌شان، انبارهایی را کشف کردند که سلاح‌های داعش در آن‌ها نگهداری می‌شد. از نکات قابل توجه در این مورد، مشاهده یک قبضه توپ اسرائیلی است که توسط نیروهای داعش استفاده و سپس در انبار مذکور نگهداری می‌شد.
 
این پیشروی‌ها تا جایی باعث خشم رژیم صهیونیستی شد که روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی از یکی از پایگاه‌های خود در شمال فلسطین اشغالی، چند فروند موشک به سمت یکی از پایگاه‌های ارتش سوریه در حومه شهر دمشق کرد.
 
فرماندهی کل ارتش سوریه با اعلام این خبر، نسبت به خطر تکرار چنین حملاتی به مقامات و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد.
 
همزمان با حمله موشکی ارتش اسرائیل، ناحیه قدیمی شهر دمشق نیز هدف اصابت دو گلوله خمپاره متعلق به تروریست‌های مستقر در غوطه شرقی بود. تا این لحظه خبری در مورد تعداد شهدا و مجروحان این حمله تروریستی منتشر نشده است.
 
حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شرق فرات/ سیطره کردها بر میدان اعدام داعش در رقه 
در شمال سوریه نیز شبه‌نظامیان کرد وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» موفق به تصرف میدان «النعیم» شهر رقه شدند. این میدان محل اعدام‌ها و مجازات متخلفین و نیروهای اسیر دشمن داعش در شهر رقه بود. با این حال، هنوز برخی منابع مانند «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان سوری) آزادسازی کامل میدان النعیم را تأیید نکرده‌اند.
 
شبکه ماهواره‌ای «بی‌بی‌سی» انگلیس نیز در همین راستا اعلام کرد که کردها بزودی با صدور بیانیه‌ای تصرف کامل شهر رقه و اخراج تروریست‌های داعش از این شهر را اعلام خواهند کرد.
 
در زمینه تحولات بین‌المللی نیز «عبدالعلی علی‌عسکری» رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی با حضور در دفتر وزارت تبلیغات سوریه در دمشق، توافقنامه همکاری‌های رسانه‌ای میان ایران و سوریه را به صورت مشترک با «رامز ترجمان» وزیر تبلیغات و «عماد ساره» رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری عربی سوریه امضا کرد.
 
همچنین وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در تل‌آویو اعلام کرد که به زودی عملیات نظامی این کشور در سوریه به پایان خواهد رسید.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار