هاشمی خبر داد؛

انتخاب 2 زمین در جنوب تهران برای مواقع بحران

قائم مقام وزیر کشور از انتخاب 2 قطعه زمین در جنوب تهران به مساحت 140 هکتار برای زمان بحران خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ - 17October 2017
انتخاب 2 زمین در جنوب تهران برای مواقع بحرانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «سیدحسین هاشمی» قائم مقام وزیر کشور در دومین همایش «پدافند غیرعامل و توسعه پایدار» که صبح امروز (سه‌شنبه 25 مهر) در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: در زمانی که استاندار تهران بودم، در بازدید از ستاد بحران تهران متوجه شدم امکانات این ستاد برای جمعیت 500 هزار نفری خوب است اما برای جمعیت چند میلیونی تهران جوابگو نیست.
 
وی افزود: لذا با موافقت وزیر کشور دو قطعه زمین به وسعت 40 هکتار در جوار مرقد امام و 100 هکتار در جوار فرودگاه امام برای زمان بحران پیش بینی شده که امیدواریم هر چه زودتر فعالیت‌های عمرانی آن آغاز شود.
 
قائم مقام وزیر کشور گفت: وزارت کشور تمام تلاش خود را می‌کند تا تمام دستگاه‌های کشور در خصوص پدافند غیر عامل فعال شوند که برای همین منظور برای هر استان و شهرستان با لحاظ کردن خصوصیات بومی هر منطقه پدافند غیر عامل در آن جا تعریف شود.
 
وی سپس بیان داشت: باید فهم مشترکی از پدافند غیر عامل داشته باشیم تا به ما دیکته کند که پدافند غیرعامل یک نیاز است؛ پس اگر این موضوع را درک کنیم به سمت اهداف مشخص شده برای پدافند غیرعامل حرکت خواهیم کرد اما این موضوع را من خیلی ضعیف می‌بینم.  
 
هاشمی ادامه داد: اگر امروز از مردم سوال شود که پدافند غیر عامل چه نقشی دارد، جوابی نخواهند داد، چون اطلاعی ندارند لذا به کمک فضای مجازی و رسانه باید مردمی شدن پدافند غیر عامل را به یک اصل تبدیل کنیم و حتی باور کنند که اگر پدافند نباشد، زندگی برای آن‌ها سخت می‌شود.   
 
وی تصریح کرد: امروز صنعت و تکنولوژی پیشرفت کرده به نحوی که در اروپا حتی کارخانه‌هایی که به ظاهر خطرناک هستند، با استفاده از فناوری‌های روز تبدیل به صنعت پاک شده‌اند.
 
قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه ضرورت دارد ساماندهی صنایع در کشور صورت گیرد، گفت: این کار را ما در تهران آغاز کردیم که طی آن 10 هزار هکتار شهرک‌های صنعتی جدید را در تهران جانمایی کردیم؛ در تهران 420 هزار صنف داشتیم که 50 درصد آنها مجوز نداشتند و حتی بعضی از واحدهای تولیدی با وجود استفاده از 50 نفر نیرو، در بخش واحدهای صنفی قرار گرفته بودند.
 
وی تاکید کرد: کشور ما از نظر موقعیت ژئوپلتیکی و سیاسی در جایگاه خاصی قرار دارد که اگر تهدیدات کشورهای استکباری مانند بحث‌های اخیر ترامپ و غیره را مد نظر قرار دهیم، می‌بایستی پدافند غیر عامل را به عنوان بحث اصلی در مراکز حساس در نظر بگیریم و حتی این را در زندگی عادی مردم اجرا کنیم تا ایمن سازی در جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار