آخرین تحولات عراق؛

ارتش عراق کنترل شهر بعشیقه را به دست گرفت/ نیروهای عراقی بر استان «دیالی» تسلط کامل یافتند

منابع خبری گزارش دادند که نیروهای عراقی کنترل شهر بعشیقه را به دست گرفته‌اند و به تلاش خود برای بازپس‌گیری سایر مناطق مورد مناقشه با اربیل ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۲۶۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ - 17October 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از «اسپوتنیک»، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) نیروهای ارتش عراق موفق شدند، وارد دیگر مناطق مورد مناقشه با اقلیم کردستان در شمال کشور عراق شوند.

این منبع امنیتی خواست نامش فاش نشود، تأکید کرد: نیروهای لشکر 16 ارتش عراق وارد شهر بعشیقه در شمال شرق موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق شدند تا کنترل این منطقه را به صورت کامل در دست داشته باشند.

بعشیقه که اکثریت ساکنان آن را ایزدی‌های عراق تشکیل می‌دهند یکی از مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد است و بر اساس قانون اساسی عراق حاکمیت تمام مناطق مورد مناقشه باید زیر نظر دولت مرکزی باشد.

تسلط کامل نیروهای عراقی بر استان «دیالی»
 
از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که با عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگه، نیروهای عراقی کنترل کامل استان دیالی را نیز به دست گرفتند.
 
مقامات عراقی از بازگشایی راه‌های مواصلاتی میان کرکوک، بغداد، اربیل و سلیمانیه خبر می‌دهند.
 
پیشتر نیروهای عراقی موفق شدند وارد شهرستان  ایزدی‌نشین سنجار نیز شوند، پیشتر عناصر پیشمرگه بدون درگیری این منطقه که در غرب موصل واقع شده است را ترک کرده بودند.

پیشروی نیروهای عراقی برای بازپس گیری مناطق مورد مناقشه با اربیل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار