مراسم گرامی‌داشت اولین روحانی شهید دفاع مقدس برگزار شد

مراسم گرامی‌داشت سی و هفتمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام «محمدحسن شریف‌قنوتی» اولین روحانی شهید دفاع مقدس، در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر برگزارشد.
کد خبر: ۲۶۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ - 17October 2017
برگزاری یادبود شهید« شریف قنو تی » اولین روحانی دفاع مقدس در خرمشهر

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خوزستان، مراسم گرامی‌داشت سی‌وهفتمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام «محمدحسن شریف‌قنوتی» اولین روحانی شهید دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، با همکاری شهرداری، اداره دارائی، حوزه علمیه و ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر، با حضور فرزند شهید و بازماندگان حادثه شهادت آن بزرگوار برگزار شد.

در این مراسم، «عبدالرضا آلبوغبیش» به عنوان کسی که در لحظه شهادت شیخ همراه و راننده ایشان بود به روایت‌گری و بیان نحوه شهادت این روحانی مبارز پرداخت.

همچنین فرزند این شهید والامقام نیز در این مراسم به بیان ابعاد اخلاقی پدر شهیدش و لزوم اهتمام مسئولین فرهنگی و حوزه‌های علمیه به معرفی امثال پدر خود به قشر جوان و ایجاد روحیه شهادت‌طلبی، بالاخص در قشر روحانیت پرداخت.

خاطرنشان می‌شود، هنگامی که دستور پیشروی یگان‌های دشمن به سوی خرمشهر در ۲۴ مهر ۱۳۵۹ صادر شد و خیابان چهل متری این شهر، به‌عنوان خیابان مرکزی، شاخص تقسیم نیروها و محورها قرار گرفت، در حالی‌که مدافعان اندک شهر به مقابله با دشمن بعثی مشغول بودند، یگانی از نیروهای دشمن با راهنمایی ستون پنجم، خود را به خیابان چهل متری رساند و با استقرار تیربار در چند نقطه و موضع‌گیری تک تیراندازان در ساختمان‌های مسلط بر این خیابان، محور مرکزی و اصلی‌ترین راه پشتیبانی و رفت‌وآمد نیروهای مدافع را بستند. دشمن، ماشین حامل حجت‌الاسلام شریف‌قنوتی را در این خیابان هدف قرار داد، پس از برخورد هفت یا هشت گلوله به بدن شهید، ماشین با آرپی‌جی هدف قرار گرفت و واژگون شد.

دشمن که از همان ابتدا در پی دستگیری شریف قنوتی بود، او را اسیر کرد و با سر نیزه کلاشینکف، به شقیقه او ضربه زد و او را به معبود رساند.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار