وصیت‌نامه شهید محمد عبدی/ رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس را فراموش نکنید

شهید عبدی در وصیت‌نامه خود آورده است: نکند جانبازان و آزادگان و رزمندگان سال‌های دفاع مقدس را فراموش کنید اینان شهیدان زنده‌اند. نکند زحمت آن‌ها را زیر پا گذارید از حیثیت و آبرو و شرف آنان پاسداری نمایید.
کد خبر: ۲۶۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ - 29October 2017
دپو// منتشر نشود// وصیت‌نامه شهید محمد عبدی/ رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس را فراموش نکنید
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محمد عبدی» 27 اردیبهشت 1355 در تهران چشم به جهان گشود. وی در سال 1376 فرماندهی بسیج نوجوانان حوزه مقاومت 12 عاشورا را برعهده گرفت، مدتی بعد در واحد تخریب سد کرخه سپاه پاسداران مشغول به کار شد. وی در مرداد 1377 جهت همکاری با واحد اطلاعات نیروی انتظامی ایرانشهر به سیستان و بلوچستان عزیمت کرد و سرانجام  16 بهمن 1377 در یک عملیات تعقیب و گریز با قاچاقچیان مواد مخدر در دشت سمسور به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

السلام علیک یا صاحب الزمان یا بقیه الله فی ارضه یا مولانا

وصیت حقیر به تمامی دوستان، آشنایان و رفقا و برادران، اول رهبر را، علی زمان را تنها می‌گذارید و یار و یاورش باشید. بدانید که او نایب مهدی (عج) است. اطاعت امرش واجب می‌باشد. از او محافظت کنید. با دوستانش دوست و با دشمنانش دشمن باشید.
 
سپس شما را وصیت می‌کنم به برپایی نماز اول وقت. به خدا قسم تا وقتی نماز اول وقت شیعیان همراه با معرفت برپا باشد به هیچ سپری نیاز ندارند. یادتان باشد نماز جماعت و جمعه را فراموش نکنید.
 
سعی کنید در اموال بیت المال کمال دقت را داشته باشید و از مال حرام یا بیت المال در مالتان داخل مگردانید. از بیت المال مراقبت کنید و پاسدار آن باشید. نگذارید سنگر روحانیت در جامعه اسلامی تضعیف گردد. پشتیبان مراجع تقلید و نیکان و صالحان روحانی باشید تا با یاری آنان اسلام عزیز را حفظ نمایید.

امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که اگر ترک کردید باید فاتحه اسلام را خواند. ترک کردن امر به معروف و نهی از منکر یعنی تیشه به ریشه اسلام زدن، نکند جانبازان و آزادگان و رزمندگان سال‌های دفاع مقدس را فراموش کنید اینان شهیدان زنده‌اند. نکند زحمت آن‌ها را زیر پا گذارید. از حیثیت و آبرو و شرف آنان پاسداری نمایید.
 
و در آخر عرض می‌دارم امام الشهدا را فراموش نکنید. او که همه سعادت را در پیش روی ما نهاد. او را دعا کنید. برای او علو درجات را بخواهید و نیز سربازان را فراموش نکنید.

نکند خدای ناکرده گلزار شهدا را فراموش نمایید. حتما برای زیارت شهدا به گلزار شهدای بهشت زهرا بروید و با آنان درد دل کنید.»

انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها