همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت-2/ سردار وحیدی:

ایران در حوزه دفاع و امنیت باید جزو 5 کشور اول جهان باشد

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: در حوزه دفاع و امنیت باید جزو پنج کشور اول جهان باشیم و نیروهای مسلح ما به لحاظ دفاعی باید به مرحله‌ای برسند که هیچ کس در هیچ نقطه‌ای از جهان اجازه تعرض به هیچ مسلمان و مظلومی را به خود ندهد.
کد خبر: ۲۶۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ - 18October 2017
تحولات و مسیر آینده را باید تشخیص دهیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در همایش «آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» که در این دانشگاه در حال برگزاری است، اظهار داشت: موضوع آینده پژوهی با هر نگاه و رویکردی که به آن شود، در اسلام و مکتب اهل بیت (ع) دارای پشتوانه‌های بسیار روشن نظری است؛ پس به حکم الزام عقلی و شرعی باید به آینده بیاندیشیم و برای آینده برنامه داشته باشیم.

وی با طرح این سوال که آیا ما همچنان می‌خواهیم تا تمدن منحط غربی به ریاست جمهوری انسانی بی اخلاق و وحشی، تمدن پوسیده‌ای که انسان را به قهقرا کشیده است بر ما حاکم کند؟ گفت: این قابل پذیرش نیست و اگر ما نتوانیم تحولات و مسیر آینده را تشخیص دهیم، محکوم خواهیم شد و در تسلط تمدن منحط غربی درخواهیم آمد.
 
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: ما در حوزه دفاع و امنیت باید جزو پنج کشور اول جهان باشیم و نیروهای مسلح ما به لحاظ دفاعی به مرحله‌ای برسند که هیچ کس در هیچ نقطه‌ای از جهان اجازه تعرض به هیچ مسلمان و مظلومی را به خود ندهد. آیا آنچه که امروز در میانمار شاهد آن هستیم قابل قبول است؟
 
وی خاطرنشان کرد: آینده پژوهی با مسیر مدیریت راهبردی متفاوت است و در واقع بیرون آمدن از یک تفکر راهبردی است و به دنبال راه میانبر برای ترسیم آینده‌ای روشن بودن است.
 
سردار وحیدی همچنین با طرح این سوال که آیا امروز مردم غرب از سیطره تمدن غرب و زندگی در سایه این تمدن راضی هستند؟ بیان داشت: اگر اینگونه بود امروز جوانان غربی به دلیل فاصله گرفتن از این تمدن فاسد و منحط به دامان گروه‌های تروریستی همچون داعش پناه نمی‌بردند. 
 
وی تصریح کرد: همانطوری که امروز مکتب عاشورا در میان ملت‌ها در جریان است، پیروان مکتب اهل بیت (س) نیز باید با تاسی از این مکتب برای چشم انداز و آینده‌ی پیشرو برنامه و حرکت رو به تکامل داشته باشند.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار