رئیس پارلمان اقلیم کردستان استعفای بارزانی را خواستار شد

رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق استعفای رئیس دولت این اقلیم را خواستار شد و گفت: وی با استعفایش، خدمت بزرگی به مردم کردستان خواهد کرد.
کد خبر: ۲۶۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ - 18October 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از «السومریه‌نیوز»، «یوسف محمد» رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق، روز گذشته با اشاره به حوادث اخیر در کرکوک، «مسعود بارزانی» رئیس دولت این اقلیم را مورد سرزنش قرار داد.

رئیس پارلمان کردستان گفت: تمام مردم کردستان اسیر گروهی از سیاستمدارانی شده‌اند که به خاطر افزایش قدرت خود قصد دارند بر منابع وطن تسلط داشته باشند. این سیاستمداران با فداکاری‌های مردم و خون شهدا معامله می‌کنند.

یوسف محمد خطاب به بارزانی گفت: تو باید شکست را بپذیری و مردم ما را رها کنی تاخودشان سرنوشت‌شان را مشخص کنند نه این‌که تو طبق تمایلاتت این مسیر را مشخص کنی.

وی افزود: بارزانی که به صورت قانونی و غیرقانونی از 12 سال پیش تاکنون در راس هرم قدرت قرار دارد، با استعفایش از این منصب خدمت بزرگی به مردم کردستان خواهد کرد.

از سوی دیگر، یک نماینده پارلمان عراق، که خواست نامش فاش نشود، گفت: نیازی به استعفای مسعود بارزانی از ریاست اقلیم کردستان نیست؛ چرا که وی با اعلام جدایی اقلیم کردستان «خودکشی کرد».

درحالی‌که، مسعود بارزانی، روز گذشته در سخنانی گفت آن چیزی که در کرکوک روی داد در نتیجه تصمیمات فردی گروه‌های کُرد بوده و به کردها اطمینان می‌دهیم که از دستاوردهایشان با وجود از دست رفتن کرکوک حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار