در ایتالیا صورت گرفت؛

دیدار و گفت‌وگوی فرماندهان نیروهای دریایی 10 کشور جهان با امیر سیاری

فرماندهان نیروهای دریایی 10 کشور جهان در حاشیه ضیافت شام اجلاس قدرت‌های دریایی منطقه‌ای در ونیز ایتالیا با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۲۶۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ - 18October 2017
دیدار و گفت‌وگوی فرماندهان نیروهای دریایی 10 کشور جهان با امیر سیاری
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، شب گذشته در ضیافت شام اجلاس قدرت‌های دریایی منطقه‌ای در ونیز ایتالیا که امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان به عنوان مهمان ویژه دعوت شده است، تعدادی از فرماندهان نیروهای دریایی اروپا و دیگر نقاط جهان با امیر سیاری دیدار و گفت‌وگو کردند.

در دیدار فرمانده نیروی دریایی بلغارستان با امیر سیاری، توسعه روابط بین دو نیروی دریایی ایران و بلغارستان مورد تأکید دو طرف قرار گرفت.

فرمانده نیروی دریایی یونان نیز در ملاقات با فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان ضمن اعلام آمادگی برای توسعه روابط با نیروی دریایی ایران، درگاه دیپلماتیک و وزارت امور خارجه را برای آغاز گفت‌وگوها پیشنهاد کرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی اسپانیا نیز در دیدار با دریادار سیاری، ضمن تأکید بر علاقمندی کشورش برای توسعه روابط با نیروی دریایی ایران گفت: اکنون ما دیدگاه کاملاً باز و آماده گفت‌وگو با نیروی دریایی ایران داریم و با آغوش باز از توسعه روابط بین دو نیروی دریایی استقبال می‎کنیم.

فرمانده نیروی دریایی پرتغال هم در دیدار با دریادار سیاری ضمن یادآوری مذاکرات و گفت‌وگوهایی که در دیدار در حاشیه‎ی اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند بین دو طرف صورت گرفته بود، آمادگی خود را برای ادامه گفت‌وگوها و به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها برای توسعه روابط بین دو نیروی دریایی بیان داشت. دریادار سیاری نیز ضمن تأیید مذاکرات انجام شده قبلی تأکید کرد: باید گام‌های جدی برای اجرایی نمودن تفاهم‎هایی که انجام شده است، برداریم.

فرمانده نیروی دریایی آفریقای جنوبی نیز در دیدار با دریادار سیاری ضمن اعلام برگزاری موفقیت آمیز کارگاه مقدماتی اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند در ژوهانسبورگ، آمادگی خود را برای حضور و مشارکت فعال در ششمین نشست این اجلاس که به‎زودی در تهران به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، اعلام کرد. دریادار سیاری نیز ضمن ابراز آمادگی برای توسعه روابط بین دو نیروی دریایی از حضور فعال نیروی دریایی آفریقای جنوبی در نشست بعدی اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند در تهران استقبال کرد.

فرمانده نیروی دریایی کرواسی نیز با مراجعه به دریادار سیاری ضن ابراز خوشحالی از ملاقات با فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، آمادگی نیروی دریایی کشورش را برای توسعه روابط با نیروی دریایی ارتش کشورمان بیان کرد. دریادار سیاری نیز ضمن بیان اهمیت توسعه روابط میان دو نیروی دریایی، آمادگی متقابل نیروی دریایی ایران برای این اقدام را اعلام کرد.

فرمانده نیروی دریایی الجزایر نیز در گفت‌وگو با دریادار سیاری، آمادگی نیروی دریایی آن کشور را برای برقراری روابط با نیروی دریایی ایران اعلام داشت. دریادار سیاری نیز با تأکید بر اهمیت موقعیت کشور الجزایر از پیشنهاد فرمانده نیروی دریایی الجزایر برای توسعه روابط استقبال کرد.

فرمانده نیروی دریایی آرژانتین نیز در ملاقات با فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران بیان داشت: اگرچه از نظر موقعیت جغرافیایی فاصله دو کشور ایران و آرژانتین زیاد است، اما ما فکر می‎کنیم دریا این فاصله را بر خواهد داشت و ما موضوعات زیادی برای همکاری مشترک در دریا داریم و علاقه‌مند به برقراری ارتباط هستیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز در دیدار با امیر سیاری بیان داشت: ما در نشست‎های قبلی و گفت‌وگوهایی که داشتیم در مورد زمینه‎های همکاری به تفاهماتی رسیده‎ایم، در حاشیه  اجلاس ونیز فرصت بیشتری برای بیان دیدگاه‎ها به منظور توسعه روابط میان دو نیروی دریایی ایران و روسیه در اختیار خواهیم داشت.

دریادار سیاری نیز در این دیدار از برنامه‎ریزی انجام شده برای انجام یک ملاقات در حاشیه اجلاس خبر داد و افزود: طی روزهای آتی و در حاشیه این اجلاس به موضوعات مهمی برای به اشتراک گذاشتن ظرفیت‎های بین دو نیروی دریایی خواهیم پرداخت و این فرصت مناسبی برای توسعه روابط میان دو نیروی دریایی خواهد بود.
 
همچنین فرماندهان و افسران نیروی دریایی ایتالیا با امیر سیاری دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها