همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت-5/ سردار وحیدی در جمع خبرنگاران:

نظام آمریکا جنگ‌افروز و کاملاً غیرمنطقی است

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: ما با یک نظام کاملا غیر منطقی، کاملاً جنگ‌افروز و جنگ‌سالار و یک نظام کاملاً خارج از عرف معاهدات بین المللی با نام آمریکا روبرو هستیم.
کد خبر: ۲۶۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ - 18October 2017
نظام آمریکا جنگ‌افروز و کاملاً غیرمنطقی است
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در حاشیه همایش «آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا که مشحون از غلط، خلاف و بی‌منطقی بود، نشان داد که ما با یک نظام کاملا غیر منطقی، یک نظام کاملا جنگ افروز و جنگ سالار و یک نظام کاملا خارج از عرف معاهدات بین المللی روبرو هستیم.
 
وی افزود: البته این خصایص همواره در آمریکایی‌ها بوده و امروز ظهور و بروزش بیش از هر زمان دیگر است.

سردار وحیدی با اشاره به همایش «آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» گفت: ما در این همایش باید برای هم‌افزایی کل مراکز آینده‌پژوهی نیروهای مسلح و برای ترسیم یک آینده روشن و بهتر در حوزه دفاع و امنیت تلاش کنیم تا هیچگاه دچار غافلگیری راهبردی نشویم.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: اینکه امروز کرکوک در اختیار دولت مرکزی و ارتش عراق قرار دارد، کاملا درست است و هیچ نیازی به حضور نیروهای ایرانی در آنجا نبوده است؛ چون ارتش و حشدالشعبی عراق به اندازه کافی مقتدر هستند.
 
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: مردم کرکوک کاملا هماهنگ با ارتش و دولت عراق بودند و نگاه مثبتی داشتند و اصولا جداسازی کرکوک از عراق یک کار غیر تعریف شده و ناآشنا در ذهن تاریخی مردم عراق است.
 
وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در منطقه هیچ نقشی در شکست داعش نداشتند، بلکه در مقاطعی که احتمال شکست و محاصره داعش می‌رفت به آنها کمک كردند. داعش دست پروده خودشان است و آن‌ها نمی‌خواهند داعش از بین برود و بیشتر به دنبال هدایت آن به مناطق مورد نظرشان هستند. حضور آمریکایی‌ها جز افزایش تشنج و کشتار مردم سوریه و عراق هیچ اثر دیگری در منطقه ندارد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار