وزیر خارجه قطر:

عربستان به دنبال تغییر رژیم در قطر است

وزیر خارجه قطر گفت: دوحه به دنبال حل و فصل بحران از طریق گفت‌وگو بود؛ اما دولت سعودی قصد بی‌ثبات کردن قطر را دارد و به دنبال تشدید تنش و تغییر رژیم در این کشور است.
کد خبر: ۲۶۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ - 18October 2017
عربستان به دنبال تغییر رژیم در قطر است
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی وزیر خارجه قطر در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اظهار داشت: اقداماتی که از سوی حکومت سعودی و 3 کشور دیگر عربی علیه قطر اتخاذ و اجرا شد، به ضرر مبارزه ائتلاف آمریکایی علیه گروه تروریستی داعش بوده است.

رژیم سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین در ماه ژوئن روابط سیاسی و تجاری خود با قطر را قطع و مسیرهای هوایی و دریایی با بزرگ‌ترین صادرکننده گاز مایع طبیعی جهان را مسدود کردند.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا جنگ با داعش به خاطر این بحران، آسیب دیده است»، گفت: بله، قطعا.

وزیر خارجه قطر افزود: بخش زیادی از دارو و مواد غذایی مورد نیاز قطر که مقداری از آن‌ها به پایگاه نظامی العبید آمریکا ارسال می‌شد، به طور معمولی از طریق مرز زمینی وارد کشور می‌شد که اکنون از سوی عربستان سعودی مسدود شده است.

وی اظهار داشت: بسته شدن حریم هوایی به این معنی است که هواپیماهای قطری، که حمایت لجستیکی را از این پایگاه نظامی انجام می‌دهند، تنها می‌توانند از شمال این کشور و از طریق ایران پرواز کنند. افسران قطری که در فعالیت‌های ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش مشارکت داشتند یا با ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین همکاری می‌کردند، اخراج شده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: قطر به دنبال حل‌وفصل این بحران از طریق گفت‌وگو بود؛ ولی دولت سعودی قصد بی ثبات کردن قطر را دارد. آن‌ها به دنبال تشدید تنش، تغییر رژیم و سایر اقدامات مشابه در این کشورهستند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها