دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز با والدین شهید «میرتقی»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با والدین شهید «سید رحمت‌الله میرتقی» دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۲۶۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ - 18October 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز به دیدار والدین فرمانده شهید «سید رحمت‌الله میرتقی» رفت و از مقام صبر و استقامت مادر و پدر شهید تقدیر و تجلیل کرد.

شهید سید رحمت‌الله میرتقی، فرمانده گردان یاسر از لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در سال ۱۳۳۷ دیده به جهان گشود.

وی پس از سال‌ها خلق حماسه استقامت در جبهه‌های حق علیه باطل در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی فکه به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به دیدار معبودش شتافت.

سیده معصومه میر‌کربلایی مادر گرامی شهید رحمت‌الله می‌گوید: سید رحمت‌الله بسیار خوش خلق و در عین حال خیلی با جذبه بود. خیلی به من و پدرش احترام می‌گذاشت.

وی ادامه داد: یک شب یکی از دوستان رحمت‌الله درب منزلمان آمد و یک ساعت با پدرش صحبت کرد. دلم شور می‌زد، انگار به قلبم برات شده بود که خبر ناگواری برایمان آورده‌اند و همین هم شد رحمت‌الله به شهادت رسیده بود.

میرکربلایی تصریح کرد: چون پیکر رحمت‌الله در منطقه عملیاتی جا مانده بود، من سال ها امید داشتم که فرزندم اسیر شده باشد و تا وقتی که آخرین گروه از اسرا آزاد شدند من همچنان امید داشتم و چشم انتظار بودم. 12 سال گذشت تا اینکه یک شب در خواب دیدم که سید رحمت‌الله با یک اسب سپید آمده و در حیاط ایستاده. به من گفت جایم خوب نیست. چند روز بعد خبر پیدا شدن پیکرش را به ما دادند. بادگیر تنش بوده و استخوان ها همراه با پلاکش داخل لباس مانده بود.

وی گفت: بالاخره یقین کردم که پسرم شهید شده است. او را در کنار همرزمان و دوستانش در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج به خاک سپردیم.

چون پیکرش جا مانده بود سال ها امیدوار چشم به راهش بودم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار