حجت الاسلام منتظری:

نیروهای آموزش‌دیده ناجا، کارت ضابطین عام قضائی دریافت می‌کنند/ ممنوعیت مصرف قلیان در اماکن عمومی

دادستان کل کشور با بیان اینکه نیروهای آموزش دیده ناجا، کارت ضابطین عام قضائی دریافت می‌کنند، گفت: از این پس فقط کسانی مجاز به اقداماتی چون تحقیقات، بازجویی و... هستند که دارای کارت ضابطین عام قضائی باشند.
کد خبر: ۲۶۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ - 18October 2017
نیروهای آموزش دیده ناجا، کارت ضابطیت عام قضائی دریافت می‌کنند/ ممنوعیت مصرف قلیان در اماکن عمومی
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور در حاشیه مراسم توزیع کارت‌های ضابطان عام قضائی سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این پس، فقط کسانی مجاز به اقدامات تحقیقاتی، بازجویی و... هستند که دارای کارت ضابطین عام قضائی باشند.

وی با بیان اینکه ما محدودیتی در صدور و توزیع کارت نداریم، تاکید کرد: فقط به کسانی که در سه رده فرماندهی، افسری و درجه‌داری هستند و آموزش‌های لازم قضائی و انتظامی را گذرانده باشند، کارت ضابطین صادر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه آموزش در این فرآیند از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: ان‌شاءالله این اقدام در تسریع و تسهیل امور و نیز رعایت حقوق شهروندی کمک شایانی خواهد کرد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ممنوعیت مصرف قلیان در اماکن عمومی، پاسخ داد: ارائه و مصرف قلیان در اماکن عمومی ممنوع است و این چیزی نیست که ما از خودمان می‌گوییم، بلکه در قانون آمده است.

این مقام عالی قضائی همچنین در خصوص عدم تناسب و هماهنگی جرم با مجازات، تصریح کرد: جرم باید در قانون تعریف شود و هیچ دستگاهی اعم از دستگاه قضا، نیروی انتظامی و... جرم را تعریف نمی‌کند؛ همچنین مجازات‌ها در قانون تعریف شده است و نمی‌توانیم برخلاف قانون، مجازاتی را تعریف یا اجرائی کنیم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: البته در مواردی برای مجازات حداقل‌ها و حداکثرهایی وجود دارد که قاضی براساس شرایط ممکن، حداقل یا حداکثر مجازات را در نظر می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: به طور مثال اعتیاد مسئله‌ای نیست که با شدت مجازات بخواهیم آن را حل کنیم و این معضل نیازمند اقدامات پیشگیرانه و یا فرهنگ‌سازی در این حوزه است، بنابراین گاهی لحاظ کردن حداقل یا حداکثر مجازات نیز تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها