وصیت‌نامه شهید محمد راحت/ مردمان کوفه نباشید و راه امام حسین (ع) را بروید

شهید راحت در وصیت‌نامه خود آورده است: هر کس را که این وصیت‌نامه را می‌خواند یا به او می‌رسد به تقوا و یاری از امام خمینی سفارش می‌کنم. سعی کنید که مردمان کوفه نباشیم و آن راهی را بپیماییم که حضرت امام حسین (ع) با یارانش پیمودند و ان‌شاءالله ما هم به آن‌ها ملحق خواهیم شد.
کد خبر: ۲۶۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰ - 19October 2017
وصیت‌نامه شهید محمد راحت/ ارثه پدر به فرزند پس از شهادت

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محمد راحت» 18 آذر 1334 در شاهرود چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد. شهید راحت 19 بهمن 1361 در پاسگاه رشیدیه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

نام و نام خانوادگی: محمد راحت، شماره شناسنامه 14 از شاهرود، متولد 1334 فرزند قربان، این وصیت‌نامه را در حالی می‌نویسم که عازم ماموریت در جبهه حق علیه باطل هستم و از نظر روحی در صحت کامل بوده‌ام.

شهادت می‌دهم معبودی جز خداوند باری تعالی نیست و اوست صاحب صواب و خواست، شهادت می‌دهم که حضرت محمد (ص) پیامبر و فرستاده خدا و آخرین پیامبران می‌باشد. شهادت می‌دهم که حضرت علی (ع) با فرزندش که آخرین آن‌ها امام زمان (عج) زنده و از نظرها تا آن زمانی که خداوند مصلحت بداند پنهان می‌باشد و امامان به حق و وصی پیامبر حضرت رسول (ص) می‌باشد، من این راه را با چشم باز و دلی شاد انتخاب کرده‌ام و تا زنده‌ام در راه خدا و نماینده‌اش امام زمان (عج) و نائب این امام، امام خمینی جهاد می‌کنم و هر کس را که این وصیت‌نامه را می‌خواند یا به او می‌رسد به تقوا و یاری از امام خمینی سفارش می‌کنم سعی کنید که مردمان کوفه نباشیم و آن راهی را بپیماییم که حضرت امام حسین (ع) با یارانش پیمودند و ان‌شاءالله ما هم به آن‌ها ملحق خواهیم شد.

شریک زندگیم را سلام می‌رسانم و بعد از سلام، همسر عزیزم همیشه خواهشت از خداوند این باشد که یک مادر نمونه برای به حق تربیت کردن بچه‌هایمان باشی، بچه‌هایمان را طوری بار بیاور که خداوند راضی باشد. ان‌شاءالله به درس خواندن بچه‌ها اهمیت فراوان بدهید. حال بچه‌هایم امیر و رضا و مهدی با شما هستم که خدمت کردن به اسلام را سرلوحه کار قرار دهید و امیدوارم که اسلحه‌ای که از دست پدر می‌افتد شما بردارید و از حق دفاع کنید ان‌شاءالله.

من از تمام شما میخواهم که برای من گریه نکنید و عزایی برای من نگیرید و اگر وضع بچه‌هایم خوب بود برایم روزه قضا بگیرند و اسلحه‌ام را به پسرم امیر بدهید اگر آن پسر که من میخواستم و اگر غیر از این بود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل بدهید. متشکرم

خدانگهدار تمام مومنان باشد.»

انتهای پیام/ 181
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار