رزمنده دوران دفاع مقدس:

پیکر شهیدی را بجای فرزندم به خاک سپردم

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: پیکر شهیدی را بخاطر نبودِ اطلاعات کافی و مشخصه‌های لازم، به جای فرزندم به خاک سپردم.
کد خبر: ۲۶۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ - 12December 2017

پیکر شهیدی را بجای فرزندم به خاک سپردم«فقیرمحمد ریگی» رزمنده دوران دفاع مقدس و پدر عبدالعزیز ریگی از آزادگان سرافراز شهرستان خاش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در زاهدان، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس بعد از پذیرش قطعنامه، چند هفته‌ای بود که به عنوان رزمنده در پاسگاه سفیده روبروی مندلی بغداد عراق هر شب در کمین بسر می‌بردیم که به ما فرمان عقب‌نشینی دادند و ما به عقب خط و از آنجا به شهرهای محل زندگی خودمان عزیمت کردیم. پسرم از گردان ۲۱۲ سوارزرهی لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان به مناطق جنگی اعزام شده بود. زمانی که به روستای محل زندگی‌ام رسیدم متوجه شدم چهار ماه است که از عبدالعزیز خبری نیست و خانواده نگران او بودند.

ریگی در ادامه افزود: بعد از دیدن نگرانی خانواده به مناطق جنگی غرب و منطقه سومار رفتم و جویای وضعیت فرزندم شدم. فرمانده یگان به من گفت که از فرزند شما اطلاعی نداریم و جزء نیروهایی که در یگان حضور دارند، نیست. به بیمارستان گیلانغرب رفتم؛ چون اکثر مجروحین و شهدای این یگان به این بیمارستان انتقال داده می‌شدند؛ ولی آنجا هم فرزندم را نیافتم. برای اطمینان به کانکسی که در آن تعدادی از پیکرهای مطهر شهدا قرار داشت رفتم؛ ولی نتوانستم فرزندم را در میان این شهدا بیابم.

وی گفت: مسئول بیمارستان با توجه به مشخصاتی که از فرزندم گفته بودم به پیکر شهیدی که به مشخصات فرزندم نزدیک بود مشکوک شد و او را به عنوان مشخصات فرزندم ثبت و درخواست انتقال آن را داد.

فقیرمحمد ریگی به دلیل نبودن اطلاعات کافی و مشخصه‌های لازم از تحویل پیکر شهید در آن روز امتناع می‌کند و به دیارش به امید آمدن یا رسیدن خبری از فرزندش بازمی‌گرددف ولی باز هم از فرزندش خبری نبوده و به این نتیجه می‌رسد که پیکر شهید همان فرزندش است و دوباره به منطقه باز می‌گردد.

ریگی در ادامه ضمن بیان اینکه فرمانده یگان پیکر فرزندم را آن زمان به معراج شهدای در تهران منتقل کرد، گفت: دو روزی را در تهران ماندم تا مراحل کار فرزند شهیدم و انتقال پیکر به شهرمان انجام بگیرد. بعد از دو روز با پرواز مستقیم پیکر فرزندم به زاهدان منتقل شد و فردای آن روز با خودرویی به خاش و پس از تشییع، در مزار روستای نارون محل اقامت و زادگاهش به خاک سپرده شد.

عبدالعزیز ریگی که به واسطه شناسایی پدرش در منطقه عملیاتی سومار در تاریخ ۶۷/۴/۳۱ به شهادت رسیده بود بعد از ۲۵ ماه اسارت به میهن عزیز اسلامی بازگشت.

مزار شهید عبدالعزیز ریگی از آن تاریخ به بعد مزار شهید گمنام شد و تا به امروز فقیرمحمد ریگی این مزار را همانند مزار عزیزانش می‌داند و همیشه بر سر مزار این شهید گمنام حاضر می‌شود و فاتحه‌ایی را قرائت می‌کند.

شهید گمنام نارون در روستایی از توابع بخش نوک آباد شهرستان خاش سالهاست در گمنامی بسر می‌برد. گمنامی که نوید بخش آزادی فرزندی بود که انگار شهید شده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها