محمد قاسمپور:

«صحنه آخر» روایتی از تعزیه‌ای بی‌پایان است/ انجام مراحل فنی فیلم

کارگردان مستند «صحنه آخر» گفت: این مستند روایت تعزیه‌ای بی‌پایان با موضوع ارادت خاص مردم به امام حسین (ع) و واقعه عاشوراست.
کد خبر: ۲۶۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ - 18October 2017
«صحنه آخر» روایتی از تعزیه‌ای بی‌پایان است/ انجام مراحل فنی فیلمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمد قاسمپور کارگردان و مستندساز درباره تازه‌ترین اثر خود با عنوان «صحنه آخر» اظهار داشت: این مستند که در مدت ۲ سال و در زمان ۴۰ دقیقه ساخته شده است، قصه ای مذهبی و دراماتیک دارد و روایتگر ارادت خاص مردم به امام حسین (ع) و واقعه عاشوراست.

این مستندساز ادامه داد: این اثر درباره برگزاری تعزیه‌ای در زمین فوتبال محله حصیرآباد شهر اهواز است که هیچگاه آخرین صحنه آن یعنی زمانی که شمر و امام حسین (ع) وارد قتلگاه می شود اجرا نمی شود زیرا مردم با هجوم خود به صحنه نمایش آن را ناتمام می گذارند.

قاسمپور اظهار کرد کرد: این تعزیه ۲۰ سال است که برگزار می شود و در هر نوبت اجرا، بیش از ۱۰ هزار نفر آن را تماشا می کنند. دیگر ویژگی این نمایش ۲ زبانه بودن آن است که روایت ها به زبان فارسی و رجزخوانی ها عربی بیان می شود.

وی اضافه کرد: این میزان ارادت مردم به امام حسین (ع) و بازتاب آن در این تعزیه من را متقاعد کرد تا مستندی را درباره آن تولید کنم. البته در ابتدا یکی از دوستان من ماجرای این تعزیه را برایم تعریف کرد که به نظرم جذاب و مناسب برای ساخت مستندی بود و این موضوع موجب شد با ساخت آن، مردم را در دیدن و شنیدن این ماجرا شریک کنم.

این کارگردان بیان کرد: در جریان ساخت مستند «صحنه آخر» هرچه رو به جلو حرکت کردم متوجه دودستگی در هیات امنای این تعزیه شدم زیرا بخشی موافق اجرای صحنه قتلگاه و بخشی هم مخالف اجرای آن بودند.

قاسمپور اظهار کرد: در جریان این مستند، همراه با شخصیت شمر حرکت می کنیم و در طول آن همراه او هستیم زیرا بازیگر نقش شمر نیز نگران اجرای صحنه قتلگاه این تعزیه است.

وی بیان کرد: منتظر نهایی شدن کار ساخت این مستند هستم تا برای نمایش آن برنامه ریزی کنم. اگر تا زمان برگزاری هشتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»، «صحنه آخر» آماده شود برای حضور در آن اقدام می کنم. همچنین برنامه هایی نیز برای فروش مستند دارم تا هزینه‌های عوامل سازنده را تامین کنم.

قاسمپور در همین باره عنوان کرد: در جشنواره های مختلفی شرکت کردم اما جشنواره «عمار» از همه نظر با تمامی برنامه های همانند خود متفاوت است. دغدغه های این جشنواره و شیوه اکران فیلم های آن موجب شده است تا با تمامی گردهمایی‌های فرهنگی و هنری فاصله معناداری داشته باشد.

وی در پایان اظهار کرد: البته اگر جشنواره مردمی فیلم «عمار» مقداری روی برنامه ریزی و نظم برگزاری خود دقت بیشتری داشته باشد، قطعا بهتر و باشکوه تر برگزار می شود.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها