سردار غیب‌پرور در جمع فرماندهان بسیج مراکز صدا وسیما:

ایجاد تحول در خدمت‌رسانی‌های بسیج در دستور کار قرار گرفته است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع فرماندهان بسیج مراکز استان‌های صدا وسیما بر خدمت رسانی خط جدید بسیج تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ - 18October 2017
تاکید بر خدمت رسانی خط جدید بسیج
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سردار غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع فرماندهان بسیج مراکز استان‌های صدا وسیما با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری در خصوص راهبردهای جدید بسیج اظهار داشت: دو راهبرد جدید بسیج که مورد موافقت فرمانده کل قوا قرار گرفت اول تحول درونی و دوم اثربخشی برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: با احترام به فعالیت های دوستان گذشته اما تحول در مسیر کار ما قرار گرفته است.

غیب‌پرور با اشاره مجدد به راهبرهای جدید بسیج افزود: انجام این دو راهبرد کار خیلی سختی است و با ابلاغ و دستور انجام نمی شود و قطعا سالها به طول خواهد انجامید چون نیازمند تغییر ریل قطار بسیج است، ولی اگر موفق به انجام این کار شویم رسالت خود را انجام داده ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص بسیج صدا و سیما نیز عنوان کرد: ساختار سازمان معطوف به اهدافی باید تنظیم شود. ما اول باید جایگاه خود را در پیشبرد انقلاب اسلامی ببینیم کجاست. اولین کار که فرمانده بسیج صداوسیما باید انجام دهد تدوین سند انتظار مراکز بسیج است.

غیب پرور افزود: در این سند تکلیف همه مشخص می شود و نقشه راه حرکت در فرایند انقلاب اسلامی مشخص خواهد شد که هم سازمان بسیج و هم سازمان صداوسیما تکالیف خود را خواهند شناخت. بنابراین به نظر می آید در یک بازه  5-6 ماه این سند باید با رویکرد واقعیات مورد تدوین قرار گیرد.

وی با اشاره به نزدیک بودن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: باید در جشن‌های انقلاب با کارهای عمقی و نه روبنایی حلاوت و برکات انقلاب را به مردم عرضه کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: طبق آماری که شنیده ام 75 درصد جمعیت ایران را متولدین بعد از وقوع انقلاب تشکیل می دهند و 80 درصد جمعیت کسانی هستند که هیچ خاطره ای به دلیل صغر سن از وقوع انقلاب اسلامی ندارند. این آمار نشان دهنده سختی کار ما در این زمینه است.

غیب پرور با طرح این موضوع که باید از خود بپرسیم برنامه هایی که تاکنون در سطح جامعه انجام داده‌ایم چقدر توانسته است مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد، عنوان کرد:  قبل از هر اقدامی باید پیامدسنجی کنیم. این موضوع مساله‌ای است که باید حل شود.

وی ادامه داد: ما باید از کارهای کلیشه ای دست برداریم و نباید یک نسخه واحد برای همه استانهای کشور در نظر بگیریم. اصرار دارم برنامه های بسیج از پایین به بالا تدوین شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنانش عنوان کرد: لطفا برای برنامه ساختن در خصوص بسیج سراغ فرماندهان نروید و بیشتر بسیجیان گمنام را به تصویر بکشید تا مردم تصور نکنند فقط همین تعداد فرمانده بسیجی هستند. خواهش می کنم بسیجیان امروز را هم نشان مردم بدهید.  قطعا دفاع مقدس جلوه ای از فعالیت های بسیج است اما باید فعالیت های بسیج در عرصه های فرهنگی و جهادی هم به مردم نشان داده شود.

وی با تمجید از برگزاری این همایش در بسیج صدا وسیما عنوان کرد: روش بنده ابلاغ نیست بلکه اقناع افراد در چنین جلساتی است.

غیب‌پرور در انتهای سخنانش به رویکرد بسیج پرداخت و گفت: خط جدید بسیج که به عنوان اعتلای بسیج عنوان می شود در موضوعات اجتماعی و خدمت رسانی به مردم است. بنده متعرض مسائل سیاسی نیستم اما در بعضی جاها ما دچار افراط شدیم.

وی ادامه داد: رسیدگی به معضلات اجتماعی مانند حاشیه نشینی و خدمات سلامت و پزشکی، گشت های محله محور و از این دست برنامه ها محور فعالیت های بسیج خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین  افزود: در همین راستا قرار است گروههای جهادی برای ارتباط بیشتر با مردم در دوره های 3 تا 5 ساله در یک منطقه جغرافیایی خاص عملیات داشته باشند تا مراوده طولانی تری با مردم برقرار کنند. ایست و بازرسی خیابان را هم در همین راستا تبدیل به گشت های محله ای کرده ایم تا دغدغه مردم در خصوص سرقت و امنیت را برطرف کنیم. البته ماهیت کار شاید امنیتی باشد اما در راستای خدمت رسانی به مردم است.

غیب پرور به اعضای بسیج صدا و سیما نیز توصیه کرد: بسیجیان صدا و سیما هم با در نظر قرار دادن این راهبرد، موضوعاتی که می توانند در آن خدمت رسانی کنند را شناسایی کنند و وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها