فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع):

دفاع از مظلوم خاستگاه سپاه است/ رمز موفقیت سپاه حرکت در مسیر ولایت است

فرمانده سپاه حضرت جوالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه رسالت سپاه فقط در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران محدود نمی‌شود، گفت: برای ما شیعه و سنی فرق نمی‌کند، هر جا مسلمانی دچار ظلم شود سپاه موظف به حضور و حمایت از مظلوم است، دفاع از مظلومین خاستگاه سپاه است.
کد خبر: ۲۶۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ - 18October 2017
مسیر نورانی شهدا باعث انسجام در جامعه اسلامی شده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سردار «سید حسن مرتضوی» فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی امروز در مراسم بزرگداشت شهدای وحدت که در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد اظهار داشت: بعد از گذشت هشت سال همچنان روز به روز درخشندگی و تاثیرگذاری و مسیر نورانی شهدای وحدت، شرایطی را بوجود آورده است که به حمد خدا امروز انسجام و به هم پیوستگی در جهت حفاظت منافع انقلاب در همه لایه‌های جامعه اسلامی نهادینه شده است.

وی افزود: این حضور و تجمع و ارادت در هشتمین سالگرد شهیدان شوشتری و محمدزاده نشان از عشق و ارادت و مقاومت و ایستادگی و نشان از ظلم ستیزی و حاکم کردن ارزش‌های انسانی و اسلامی دارد.

مرتضوی گفت: روزگاری برآورد دشمن بر این بود در سیستان و بلوچستان متمرکز شود و ایجاد شکاف بین شیعه و سنی و فارس و بلوچ را دامن بزند، سردارانی بصیر، ولایی و هوشمند با درک از شرایط و حیله دشمن به صحنه آمدند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کاری کارستان کردند که نه تنها تفرقه بوجود نیامد بلکه وحدتی بوجود آمد که برکاتش را امروز می‌بینیم، شیعه و سنی در کنار هم در مقابل دسیسه‌های دشمن قرار گرفته‌اند.

وی افزود: شهیدان شوشتری و محمدزاده خط‌شکنان این حرکت راهبردی نظام اسلامی بودند و شرایطی را بوجود آوردند که امروز همه ظرفیت‌های عزیزان اهل سنت و بلوچ ما در جهت حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی بکارگیری شده است و این حرکت راهبردی باعث شد دشمنان در منطقه تاب نیاورند و دست به حرکتی نابسامان و کور زدند به امید ضعیف کردن این وحدت، قافل از اینکه بعد از شهادت شهید شوشتری ظرف یک هفته بیش از 5 هزار نفر از جامعه اهل سنت سیستان تغییر اسم دادند و نامگذاری به نام نورعلی داشتند.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: این ارتباط عاطفی و منطقی بین سپاه و مردم امروز هم مورد تحمل آمریکا و اذانبش نیست، شهیدان شوشتری و محمدزاده مظهر محبت و مردم یاری و مردم دوستی بودند، گوشه‌ای از عظمت سپاه را توانستند به تصویر بکشند که هم دوستان و دشمنان متوجه شوند. رسالت و آمال و آرزوهای سپاه برای عظت و سربلندی و اقتدار ایران اسلامی و آسایش و امنیت و خدمت به مردم است و امروز مردمان منطقه برای همیشه تاریخ خاطرات خوش این دو سردار بزرگوار را در ذهن دارند و روز به روز محبتشان به این بزرگواران بیشتر می شود.

مرتضوی گفت: امروز هم شما دیدید، ارتباط بین سپاه و آحاد مردم و مسئولین بعد از این حرکت پوچ و بی‌منطق دشمنان اسلام چگونه تجلی پیدا کرد، همه مسئولین و همه مردم عزیز میزان اعتماد و ارادت خویش را به سپاه بیان کردند، اینها برای سپاه مسئولیت‌آور است دشمن به دنبال جداسازی سپاه از مردم بود و از آنجایی که خدا می‌خواهد و اخلاص پاسداران برای خدمت صادقانه به انقلاب اسلامی و همه مسلمانان جهان وجود دارد با یک حرکت نسنجیده از طرف دشمنان چه شور و عشق و هیجانی بوجود می‌آید.

وی با بیان اینکه رسالت سپاه فقط در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران محدود نمی‌شود، ادامه داد: هر جا که به مظلومی منتهی و با ظالمی برخورد شود سپاه حضور دارد هر جا انقلاب اسلامی حضور دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور دارد هر جایی هم سپاه پاسداران وجود دارد انقلاب اسلامی هم وجود دارد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بیان داشت: گزافه‌گویی‌های دشمنان سایه جنگ را پر رنگ جلوه می‌دهند غافل از اینکه هیچ تحرک و حرکتی در دشمن بوجود نمی‌آید مگر اینکه سپاه همه آنها را رصد می‌کند، اگر امروز آمریکایی‌ها زمین‌گیر شده‌اند و دچار حرکات شتاب زده‌اند بخاطر این است که در هر منطقه‌ای حاضر می‌شوند سپاه از قبل بسترها را برای خنثی کردن آن دسیسه‌ها فراهم کرده است.

سردار مرتضوی گفت: برای ما شیعه و سنی فرق نمی‌کند هر جا مسلمانی دچار ظلم شود سپاه موظف به حضور و حمایت از مظلوم است، دفاع از مظلومین خاستگاه سپاه است ما امروز از اقتدار امنیتی و بازدارندگی برخورداریم و تنها کشوری هستیم که صحنه نبرد و نوع درگیری با دشمن را مشخص می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به نقش سپاه در مقابله با تروریست‌ها گفت: می‌بینیم که امروز ابرقدرتی مثل روسیه تحت فرمان سپاه در عرصه‌های مقابله و درگیری با تروریست‌ها قرار می‌گیرد، حتی روسیه نیز بدون استفاده و اراده و فرماندهی سپاه نمی‌تواند نقشی ایفا کند. این عظمت چیزی نیست که آمریکا‌یی‌ها بتوانند با حرکت روانی خویش زمین‌گیر کنند، فرمانده سپاه در سخنان اخیر خویش گفت «امروز آمریکایی‌ها اگر بناست محدودیتی برای سپاه قرار بدهند باید 2000 کیلومتر از مرزهای ایران فاصله بگیرند»، دیدید چگونه صحبت‌های بعدی خویش را اصلاح کردند. امروز هر جا منافع ما باشد دشمن در تیررس سپاه است امروز حربه و تاکتیک آمریکا انجام عملیات روانی است و لاغیر.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: آمریکایی‌ها با این رئیس جمهور ابله و بی‌مغزشان حجم عملیات روانی را افزایش دادند، آنها با انجام عملیات روانی می‌خواهند در صفوف منظم مردم ما نفوذ کنند و به دنبال این هستند که با ترس و وحشت و تعریف از قدرت پوشالی خویش شرایطی بوجود آورند و در سایه آن به نتایج مورد نظرشان برسند، قافل از اینکه جوانان ما در این 40 سال چهره پلید آمریکا را شناخته‌اند، مردم ما آرمانشان مقابله با استکبار بود و «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» فقط شعار نبود بلکه اعتقاد بود.

وی با بیان اینکه همه این نعمت‌ها و عظمت‌ها و سربلندی‌ها رمزی دارد و آن این بود که سپاه اطاعت از ولی فقیه را خوب درک کرد، ادامه داد: وظیفه ما این است که در مسیر ریل‌گذاری شده ولی فقیه حرکت کنیم هر جا با این مسیر تنظیم شده‌ایم به پیروزی رسیدیم و هر جا تخطی کردیم ضربه خوردیم، همه این موفقیت‌ها را مدیون ولی فیقه هستیم. اگر امروز فرهنگ مقاومت و ایستادگی یک فرهنگ ملی است این هدیه ولایت فقیه است، اگر حزب‌الله و حشدالشعبی شکل گرفته و همه ظرفیت‌ها را در مقابل نظام سلطه به کار می‌گیرد و حضور ما در نقاط مختلف جهان همه به خاطر درایت ولی فقیه است.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: امروز وظیفه داریم بیانات آسمانی ولی فقیه را ترجمه زمینی کنیم، یعنی فهم خود را بالا ببریم، کسی که از فرمان ولی فقیه اطاعت کند دیگر چه نگرانی دارد، چه شکست بخوریم چه پیروز شویم باز پیروزیم، همه باید تلاش کنیم و این ترس و وحشت در اردوگاه دشمن را روز به روز افزایش دهیم. وظیفه داریم قدرت تولید کنیم، رئیس ستاد مشترک آمریکا در اطلاعیه‌ای محرمانه به همه نیروهای پیرامون منطقه اعلام کرد تحت هر شرایطی از درگیری با ایرانی‌ها خودداری کنید زیرا تجربه کردند چه بر سر تفگدارانشان آمد، امروز سپاه به عنوان یک شیر قدرتمند در کمین آمریکایی‌هاست.

وی در پایان گفت: امروز آمریکایی‌ها با دو موضوع  مواجه‌اند و در تلاش هستند با عملیات روانی این دو چالش را مرتفع کنند. اول رهبری و دوم سپاه و تمام تلاششان برداشتن این موانع است و مادامی که همراهی و هوشمندی مردم با سپاه است آمریکایی‌ها هیچ حرکتی نمی‌توانند انجام دهند، مقام معظم رهبری فرمودند، بدهکارترین کشور دنیا آمریکاست. باید با انسجام خود تلاش کنیم اگر روزنه‌ای هم آمریکایی‌ها ایجاد کردند آن را ترمیم کنیم. دیوار مستحکم ایران اسلامی حتماً آمریکا را دچار مشکل می‌کند و هیمنه آنها را با نابودی دچار می‌کند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار