همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت-6/ امیر حاتمی:

نیاز جنگ‌های آینده به سامانه‌های متنوع دفاعی و سلاح‌های هوشمند/ آمریکا با فرافکنی به دنبال تضعیف قدرت ایران است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکا به جای اینکه به دنبال راهکار برای حل مشکلات داخلی خود باشد، همچنان به فرافکنی جهت تضعیف قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق اعمال تحریم‌های جدید می‌پردازد.
کد خبر: ۲۶۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ - 18October 2017
آمریکا با فرافکنی به دنبال تضعیف قدرت جمهوری اسلامی ایران است
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش «آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، اظهار داشت: اهمیت علم آینده پژوهی روشن است و بسیاری از مراکز تحقیقاتی غرب متکی بر آینده پژوهی فعالیت می‌کنند، لذا از دانشگاه عالی دفاع ملی به جهت برگزاری این همایش تقدیر می‌کنم.

وی افزود: این همایش به ما کمک می‌کند تا آینده‌های محتمل را کشف کنیم و به آینده‌های ممکن دست یابیم.
 
امیر حاتمی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع در استفاده از آینده پژوهی پیشرو بوده است؛ از دوره‌های گذشته تاکنون.
 
وزیر دفاع گفت: روندها در آینده پژوهی یکی از مولفه‌های مهم هستند که کشورهای غربی به این مهم توجه دارند و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران از مهمترین روندها در منطقه و جهان هستند.
 
وی بیان کرد: دشمنان ما در آمریکا تحت تاثیر انقلاب اسلامی هستند و امروز کنگره آمریکا به جای اینکه به دنبال راهکار برای حل مشکلات داخلی خود باشد، همچنان به فرافکنی جهت تضعیف قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق اعمال تحریم‌های جدید می‌پردازد، در حالی که نظام جمهوری اسلامی ایران به راه خود با قدرت ادامه می‌دهد.
 
امیر حاتمی گفت: راهبردی که رئیس جمهور ابله آمریکا اعلام کرد، یک راهبرد دشمنانه است که قابلیت‌های دفاع راهبردی جمهوری اسلامی را هدف گرفته است. تحریم سپاه پاسداران در واقع تحریم قدرت دفاعی، موشکی و قابلیت‌های منطقه‌ای به مفهوم هدف گرفتن راهبرد جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: همچنان ایران هراسی در استراتژی رئیس جمهور تاجر مسلک آمریکا دیده می‌شود تا از این طریق رقابت تسلیحاتی ایجاد کند و به فروش اسلحه و تخلیه سرمایه‌های منطقه بپردازد. 
 
وی بیان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند توان دفاعی ما را که حاصل زحمات چندین ساله است، تضعیف کنند و طبیعتا ما تقویت قابلیت‌های دفاعی را در دستور کار خواهیم داشت.
 
امیر حاتمی حزب الله لبنان را یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی دانست که توطئه دشمنان برای ایجاد اسرائیل بزرگ را با شکست مواجه کرد و افزود: البته باید توجه داشت که دشمنان دست از دشمنی برنخواهند داشت.

وی ادامه داد: تجزیه منطقه یکی دیگر از توطئه‌های استکبار است، اما باید بدانیم که تنها رژیم صهیونیستی این تجزیه را می‌طلبد. سخنان ابلهانه ترامپ یکی دیگر از راهبردهای مقابله با ایران است که با تحریم سپاه و توان موشکی اهداف متعددی را دنبال می‌کند. 
 
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در جنگ‌های آینده نیاز به سامانه‌های متنوع و کم‌تیراژ با قابلیت نقطه‌زنی برای جلوگیری از خطا در اصابت و همچنین ترکیب آن با سلاح‌های هوشمند برای رویارویی با ترکیبی از روش‌های همزمان، نامتعارف و نامتقارن هستیم. باید بتوانیم به سامانه‌های ترکیبی متناسب با نیازهای روز دست پیدا کنیم.
 
امیر حاتمی گفت: اشراف اطلاعاتی یکی از الزامات محیط‌های عملیاتی در منازعات است که در آینده حتما به اشراف اطلاعاتی نیاز بیشتری خواهیم داشت. ترکیب اطلاعات جمع آوری شده با سلاح هوشمند و انجام یک عملیات دقیق از الزامات صحنه‌های عملیاتی آینده است.
 
وی ادامه داد: افزایش شدت تحولات در صحنه نبرد به عنوان یک ویژگی در  محیط‌های عملیاتی آینده است که موجب افزایش فشار زمان خواهد بود. کیفیت و کمیت جنگ‌های آینده نسبی هستند لذا در حوزه فرماندهی در این رابطه نیاز به تدبیر بیشتر داریم.
 
وزیر دفاع با اشاره به برنامه‌های وزارت دفاع در دولت دوازدهم عنوان کرد: ما در حال اجرای برنامه دفاعی در دولت دوازدهم هستیم که این برنامه چهار ساله حاصل یک کار کامل سازمانی و مبتنی بر یک برآورد 10 ساله بوده است.

وی ادامه داد: در این برآورد محیط کلان امنیتی وزارت دفاع به دو پیشران تقسیم شده که یکی شکل دهنده وزارت دفاع آینده و دیگری تحول ماموریت‌ها و افزایش قابلیت‌های دفاعی است.

امیر حاتمی فهم نیاز دفاعی را مستلزم یک نگاه راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: فهم نیاز دفاعی موجب می‌شود تا تهدیدات را سنجیده و نیازها را تبیین کنیم.

وزیر دفاع همچنین هرگونه دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه را دروغ دانست و خاطرنشان کرد: حضور ایران در منطقه به درخواست‌های دولت‌های قانونی کشورها بوده و جمهوری اسلامی ایران بدون اجازه این دولت‌ها اقدامی نکرده است.

وی با بیان اینکه ما اجازه شکل‌گیری تهدیدی جدیدی علیه کشور را نخواهیم داد، گفت: ما از کشور، نظام و ارزش‌های اسلامی‌مان با قدرت دفاع خواهیم کرد و در این مسیر منتظر اجازه کسی نخواهیم ماند و با خیرخواهی برای ثبات و امنیت در منطقه تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها