حزب طالبانی: شایعات علیه الحشد الشعبی در کرکوک صحت ندارد

حزب اتحادیه میهنی عراق اخبار منتشر شده درباره اقدامات خشونت‌بار نیروهای الحشد الشعبی در کرکوک را تکذیب کرد.
کد خبر: ۲۶۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ - 19October 2017
حزب طالبانی: شایعات علیه الحشد الشعبی در کرکوک صحت ندارد
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «آسو مامند» مسئول حزب اتحادیه میهنی (معروف به یکیتی یا حزب طالبانی) در استان کرکوک، اعلام کرد که نیروهای «الحشد الشعبی» طی روزهای آینده از این استان خارج خواهند شد.

بر اساس گزارش‌های خبری، طبق دستور نخست‌وزیر عراق، کرکوک و برخی مناطق موردمنازعه دیگر با اربیل،‌ تحت کنترل کامل بغداد است و نیروهای الحشد الشعبی که وظیفه حمایت از نیروهای ارتش و پلیس عراق را داشتند، با برقراری کامل امنیت، از برخی مناطق خارج خواهند شد.

به نوشته پایگاه خبری «بابل»، این مسئول حزب اتحادیه میهنی، با تکذیب شایعات حمله و آتش‌زدن اماکن و منازل از سوی نیروهای الحشد، طی یک کنفرانس خبری گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد، الحشد الشعبی طی روزهای آینده از کرکوک خارج می‌شود. اخبار منتشر شده مبنی بر تجاوز نیروهای الحشد به منازل شهروندان و آتش زدن مقرهای حزبی در این شهر صحت ندارد.

وی افزود: با موافقت رئیس‌جمهور عراق با حکم برکناری «نجم الدین کریم» از پست استانداری، در اسرع وقت، استاندار جدید که قطعا از حزب اتحادیه میهنی خواهد بود، انتخاب می‌شود.

روز دوشنبه 16 اکتبر 2017 بر اساس دستور حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، ارتش و نیروهای پلیس اتحادیه و مبارزه با تروریسم، وارد استان کرکوک شدند و کنترل این استان را بدون درگیری قابل‌ذکری، در دست گرفتند

کرکوک از مناطق مورد منازعه بغداد و اربیل است اما پس از اصرار مسعود بارزانی بر نتیجه‌ همه‌پرسی که بغداد آن را غیرقانونی دانست، ارتش عراق کنترل کامل آن را در دست گرفت.

پس از کرکوک سه منطقه مورد منازعه در استان دیاله و دو منطقه در استان نینوا (نینوی) و برخی مناطق دیگر و همچنین کنترل کامل میادین نفتی تحت کنترل بغداد در آمد.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار