دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در دیدار با هیئت ترکمنستانی:

۸۰ درصد قاچاق مواد مخدر جهان با سوء استفاده از مبادی قانونی انجام می‌شود

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با تاکید بر لزوم نظارت بر مبادی ورودی و خروجی کشور گفت: بیش از هشتاد درصد قاچاق مواد مخدر در جهان با سوء استفاده از مبادی قانونی تبادل و تردد ‏می‌شود، به همین دلیل مواردی از قاچاق مواد از این طریق مشاهده شده است.‏
کد خبر: ۲۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵ - 27August 2014

۸۰ درصد قاچاق مواد مخدر جهان با سوء استفاده از مبادی قانونی انجام می‌شود

به گزارش دفاع پرس، "عبدالرضا رحمانی فضلی" دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در دیدار روز گذشته خود با هیئت ترکمنستانی گفت: ایران و ترکمنستان با کشور افغانستان که در حال حاضر 90 درصد مواد مخدر جهان را تولید میکند دارای مرز مشترکند و از این جهت در معرض ورود و عبور مواد مخدر قرار دارند و برای مقابله با این مسئله سالهاست که همکاری میکنند.
 
وی افزود: علاوه بر همکاری دو کشور در سطح دو جانبه، همکاریهای دو کشور در قالب برنامه منطقهای افغانستان و کشورهای همجوار با مشارکت سازمان ملل متحد در سالهای اخیر مورد توجه بوده است.
 
وزیر کشور بیان داشت: گمرکات ما در سرخس و جلفا به لحاظ مراودات دو جانبه و به واسطه نقل و انتقالات کالای ترانزیت و عبور کامیونها از گمرکات پر تردد هستند.
 
رحمانیفضلی گفت: اصولاً بیش از هشتاد درصد قاچاق مواد مخدر در جهان با سوء استفاده از مبادی قانونی تبادل و تردد میشود، به همین دلیل مواردی از قاچاق مواد از این طریق مشاهده شده است.
 
همچنین در این ملاقات «عثمان اف» که بالاترین مقام مسئول مرجع ملی مبارزه با مواد مخدر ترکمنستان میباشد بر عزم و اراده دولت ترکمنستان برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در جهت تسهیل تردد و بهبود مراودات تاکید کرد.
 
علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد نیز در ملاقات با این هیات گفت: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ استراتژی متوازن مبتنی بر کاهش عرضه و کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردانها، با مواد مخدر و اعتیاد مبارزه میکند.
 
وی افزود: ایران سالانه 800 تن مواد مخدر کشف میکند و تلاش دارد از ورود مواد مخدر هم به داخل کشور و هم کشورهای دیگر همچون ترکمنستان جلوگیری کند که نتایج آن کشف کمتر از صد تن مواد مخدر در آن کشور در هر سال میباشد.
 
هیات ترکمنستانی نیز در این ملاقات از اقدامات و فعالیتهای کشورمان در مقابله با قاچاق مواد مخدر به خصوص به مقصد آن کشور تشکر کرد و خواستار شد: سطح روابط و همکاریهای دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیش از پیش ارتقاء یابد.
 
گفتنی است؛ این هیات در مذاکرات انجام شده با مسولین گمرک، پلیس مبارزه با مواد مخدر و مدیران ستاد روند همکاریهای جاری را با هدف ارتقاء همکاریها و فعالیتهای مشترک مورد بررسی و بحث قرار دادند و در حوزههای مقابله با عرضه و کاهش تقاضا از مراکز مرتبط بازدید کردند و با تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینههای یاد شده آشنا شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار