سردار سلامی:

ذخایر تدبیر و عقل راهبردی آمریکا به پایان رسیده است/ کسی منطق امروز آمریکا را نمی‌پذیرد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: عدم پای‌بندی رییس جمهور آمریکا به تعهدات رییس جمهور قبلی، نشان می‌دهد که ذخایر تدبیر و عقل راهبردی آنها به پایان رسیده است و این نقطه فروپاشی آمریکاست.
کد خبر: ۲۶۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ - 19October 2017
تاکنون در فضایی همانند جنگ جهانی زندگی کرده‌ایمبه گزارش دفاع پرس از تبریز، سردار «حسین سلامی» امروز در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در تبریز، با تاکید بر این‌که «شان این مراسم بسیار بالاست»، اظهار داشت: ما در حال یک جنگ اعتقادی فرهنگی عظیمی هستیم.
 
وی ادامه داد: جهان متحول شده و عصر حاضر را عصر ارتباط کامل در زمان حقیقی می‌نامند که از هر نقطه عالم می‌توان ارتباط به لحظه برقرار کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: می‌توان در یک نقطه از دنیا با انتقال یک اندیشه در حجم وسیعی از فضا، تاثیر ایجاد کرد، دشمنان دین و اسلام امروز از چنین فضایی به نحو بسیار گسترده استفاده می‌کنند و آن‌ها حقیقتا به دنبال این هستند که منکر را به معروف و معروف را به منکر تبدیل کنند.

وی بیان کرد: دشمنان متوجه شدند که نه با اشغال نظامی، نه با تحریم، نه با انزوای سیاسی و نه ارعاب و تهدید نمی‌توانند حرکت عظیم انقلاب که تجلی نور خداوند بر عالم است را متوقف کنند، آنان به این نتیجه روشن رسیده‌اند که اگر بتوانند جوامع اسلامی را از حقیقت و هویت دینی خود منحرف کنند و عناصر تشکیل دهنده روح جهاد و آزادی خواهی را ویران کنند آن‌وقت می توانند بر عالم اسلام مسلط شوند.

سلامی خاطرنشان کرد: دشمن الگوی اجازه ندادن به تعقل، ندیدن و نشنیدن را پیاده می‌کند و غربی ها به دنبال پاسخ دادن به این پرسش هستند که آمریکا چگونه می‌تواند دل‌ها و اذهان‌ مسلمانان را فتح کند؟ و به گونه‌ای باشند که در عین حال که چشم دارند نبینند و حالی که گوش دارند نشنوند و تعقل نکنند.

وی با بیان اینکه کار روحانیت، امتداد رسالت انبیای الهی است، اظهار کرد: بسط منطق عظیم شریعت اسلام در جامعه، روحانی کردن کالبد جامعه، آشنا کردن مردم با حلال و حرام الهی، اخراج مسلمان از وادی ظلمات و هدایتش به وادی نور از جمله موارد مهم بوده و آن مشعل‌دارانی که می توانند امروز در مقابل این کفر و مظاهر تمدن دنیای غرب بایستند فقط عالمان هستند، روحانیت در جامعه ما همواره پرچمدار سعادت، عزت، کرامت، اراده شرف و حیثیت و منزلت مسلمانان بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه روحانیت، روح جهاد را در جامعه منتشر می‌کند، افزود: هر عالمی چون ستاره‌ای درخشان در سپهر این امت است و نقطه کانونی این سپهر درخشان نیز ولایت‌فقیه است.

وی بیان کرد: اگر این کار را نکنیم طوفان ویرانگر ابتذال غرب که امروز بحران بازگشت ناپذیری در میان جوانان آنها ایجاد کرده به سراغ ما نیز خواهد آمد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای رسمی، سالانه 38 هزار جوان در آمریکا به دلیل بحران شخصیت خودکشی می‌کنند؛ طلاق در آمریکا رکورد زده و آمریکا از لحاظ اجتماعی کاملا فروپاشیده است.

سردار سلامی تاکید کرد: رسالت علما بسیار عظیم و موثر است، غربی‌ها می‌گویند کلسیا و خانه، کارکرد خود را در غرب از دست داده است، به دنبال آن هستند که در جامعه ما نیز مسجد، خانه و مدرسه کارکرد خود را از دست بدهد.

وی بیان کرد: امروز حقیقت عظیمی در عالم ظهور کرده و اسلام حاکمیت تشکیل داده است، اسلام امروز به قطب عظیمی از قدرت در جهان تبدیل شده و عالم درحال تغییر است؛ موضوع محوری این تغییر نیز اسلام است به همین دلیل برای خاموش کردن نور خدا همه قدرت‌های شیطانی دست به دست هم داده‌اند تا از ظهور یک قدرت جدید به نام اسلام جلوگیری کنند.

سلامی افزود: ما در این فضای تقابل راهبردی بین دنیای استکبار و جهان اسلام قرار گرفته‌ایم، جهاد سختی را پشت سر گذاشته و هنوز هم در میادین سختی از جهاد درگیریم و جبهه‌های وسیعی علیه دشمنان خدا گشوده شده است؛ روزگاری آنان تمام تمرکز قوا و قدرت استراتژیک خود را بر قلب جهان اسلام گذاشتند و همه با هم متحد شدند و با ما جنگیدند و ما را در انزوای سیاسی و در تحریم اقتصادی سنگین قرار دادند.

وی افزود: در طول چهار دهه، دنیای استکبار به شکل متحد و بی‌وقفه تمام ظرفیت‌های ممکن را برای معکوس‌سازی روند گسترش اسلام به کار گرفته اما هر چه بیشتر تلاش کردند کمتر نتیجه گرفتند و نتیجه بر عکس شد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما در جنگ تحمیلی و در روی زمین دقیقا تفسیر آیه قرآنی را دیدیم و با جنگ تحمیلی رشد کردیم، اگر دفاع مقدش نبود ما قوی نمی‌شدیم و قدرت تولید نمی کردیم و ضروری نمی‌دیدیم که موشک بسازیم و قدرت نظامی را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه ما در جبهه آموختیم که چقدر باید قدرتمند شویم، افزود: تلاش کردیم تا بتوانیم عزت ایران و امنیت مسلمانان را تامین کنیم؛ هر آنچه که در جریان انقلاب اتفاق افتاده در مقیاس باورها غیرممکن بوده اما ممکن شده است.

سردار سلامی افزود: جنگ را تحمیل کردند تا اسلام را نابود کنند اما ریشه پیدا کردیم و بزرگ شدیم، هر چه دشمن تلاش کرد و دامنه دشمنی را توسعه داد در مقابل میدان وسیعی برای ترویج انقلاب ایجاد کرد.

وی گفت: اگر میدان عراق و سوریه را ایجاد نمی‌کردند، آیا می‌توانستیم چنین نقش تاثیرگذاری در این کشورها داشته باشیم؟ دشمن، تکفیری‌ها را ساخت و به جان مردم منطقه انداخت اما در مقابل فرصت برای نفوذ انقلاب اسلامی ایجاد شد، ما را تحریم کردند و مجبور شدیم که روی پای خود بایستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: ساخت موشک بالستیک با چنین قابلیتی، فناوری است که فقط در اختیار چند کشور است که ایران اسلامی جزوی از آنان است، امروز انقلاب ما در شبه جزیره حجاز در قالب انصار حزب‌الله با دشمنانش می‌جنگد.

وی افزود: شکست‌های افسانه‌های رژیم صهیونیستی بعد از انقلاب ما محقق شد؛ امروز هیچ مقام آمریکایی در هیچ کشور اسلامی نمی‌تواند از عرض خیابان عبور کند در حالی که قبلا فرش قرمز برایشان پهن می‌کردند.

سردار سلامی با اشاره به سخنان رییس جمهوری آمریکا بیان کرد: این سخنرانی چیزی جز فهرستی از شکست‌های آمریکا نبود و در حقیقت اعتراف به ظهور قدرتی نو پدید به نام اسلام بود.

وی گفت: رییس جمهور آمریکا در 20 دقیقه اول سخنرانی، سیاست جهانی خود را در مورد ایران اعلام کرد که معلوم می‌کند ایران به یک قدرت تبدیل شده است و خبری از گزینه نظامی نیست، راه ها بسته شده است، اگر در میدان جهاد باشیم مطمئنا نصرت الهی شامل می‌شود.

سلامی بیان کرد: عدم پایبندی رییس جمهور فعلی آمریکا به تعهدات رییس جمهور قبلی، نشان می‌دهد که ذخایر تدبیر و عقل راهبردی آنها به پایان رسیده است و این نقطه فروپاشی آمریکاست و آیا بعد از این هیچ تفاهم بین‌المللی با آمریکا برقرار می‌شود؟ هیچکس منطق امروز آمریکا را نمی‌پذیرد.

وی گفت: در سخنرانی رییس جمهور آمریکا، ایران و نظام ایران اسلامی درخشید، فکر می‌کردند یک التهاب اجتماعی اتفاق می‌افتد و قیمت ارز بالا می‌ رود، اما مردم ایران و مقام معظم رهبری با کرامت و وقار از کنار این حادثه گذشتند، این موارد در نقطه‌ دیگری از جهان هیچ وقت صورت نمی‌گیرد. 

سردار سلامی با بیان اینکه رهبر بزرگ ما، نقطه‌ مرکزی تدبیر الهی است، گفت: رهبر معظم انقلاب با منطق قرآن سخن می‌گوید، اینها برای ما شوق پرواز ایجاد می‌کند و ما به فضل الهی اوج گرفته‌ایم، امروز قدرت ایمان و معنویت و همچنین قدرت مادی ما به حدی است که می‌توانیم با اطمینان در مقابل سیاست این قدرت‌ها بایستیم و یک الگویی جهان‌پسند از یک نظام موقر ایجاد کنیم که می‌جنگد، دفاع می‌کند و محاصره می‌شود اما پیشرفت می‌کند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها