سردار اسدی:

شهدا سند عزت ما در دنیا و آخرت هستند/ شهدا موجودیت کشورمان را حفظ کردند

سردار محمدجعفر اسدی گفت: ما باید به شهدایمان افتخار کنیم و بدانیم سند عزت ما در دنیا و آخرت هستند.
کد خبر: ۲۶۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵ - 19October 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن هشتمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار «نورعلی شوشتری» مراسم گرامیداشتی عصر امروز با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، مسئولین استانی، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم مشهد در حسینیه شهدای بهشت رضا برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی اظهار داشت: از روزهای اول جنگ تحمیلی در سال 1359 که هنوز جبهه ­ها شکل نگرفته بود برادران خراسانی از جمله شهید بابارستمی اولین نیروهای خراسان را به جبهه آوردند و عزت و اقتدار از خراسان به خوزستان آمد. تیپ­ ها و لشکرها تشکیل شد و موجودیت کشورمان را که در خطر نابودی بود شهدایی همچون سردار شهید نورعلی شوشتری حفظ کردند.

وی افزود: امروز هم محال است که موجودیت ما به خطر بیفتد و شاهد آن هستیم که قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در آن سوی مدیترانه نیز نفوذ کرده است.

سردار اسدی خاطرنشان کرد: شوشتری­ ها و محمدزاده ­ها در کردستان، خوزستان و سیستان از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کردند و در جای جای کشورمان حضور پیدا کردند تا امروز ایران اسلامی به این امنیت بالا دست یافته است.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه امروز خط مقدم ما در آن سوی مدیترانه قرار دارد، بیان داشت: اگر شهدا و مدافعین حرم نبودند شک نکیند که انفحاراتی که در عراق، سوریه و یمن اتفاق می ­افتد در تهران، مشهد و تبریز نیز اتفاق می ­افتاد.

وی افزود: هدف دشمن از اینکه می­ خواهد ایران سلاح هسته ­ای و یا موشک نداشته باشد این است که بیاید در خانه ما، با ما بجنگد که الان متوجه این شده است که جرأت چنین کاری را ندارد.

سردار اسدی با اشاره به این مطلب که روز به روز خون شهدا رسالتی را که بر عهده دارد انجام می­ دهد گفت: امروز مدافعین حرم به دستور ائمه اطهار (ع) که از مسلمانان خواسته ­اند تا یاور مظلومین باشند در عراق و سوریه به یاری مظلومین رفته ­اند تا ضمن حمایت از ستمدیدگان کشورهای اسلامی در مقابل ظالمترین افراد روی زمین بایستند. ما باید به این چنین افرادی افتخار کنیم و نگران نباشیم که این راه چه می­ شود. راهی که ائمه به ما آموختند راه افتخار است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهید شوشتری هرگز نمی ­میرد. مرگ برای ما است. مگر اینکه ما هم به گونه ­ای زندگی کنیم که خداوند توفیق شهادت را به ما مرحمت فرماید. شهدا منتظر همرزمان خود هستند. نگرانی آنها این است که همرزمان و خانواده­ایشان از مسیر مستقیمی که در آن در حال حرکتند منحرف شوند. 

سردار اسدی گفت: در هشت سال دفاع مقدس ما با سربند یا زهرا (س) و یا حسین (ع) توانستیم این مملکت را نجات دهیم. انچه ما را نجات داد اسلام اهل بیت بود. کدام ملی گرا آمد و در جبهه سینه سپر کرد. همین نیروهای خراسان در تنگه چزابه مردانه مقاومت کردند به نحوی که از یک گردان که در آن منطقه وارد عمل می­ شد تعداد محدودی بر می­ گشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به خاطره­ آخرین دیدارش با شهید شوشتری اشاره کرد و ابراز داشت: آخرین روز حیات شهید شوشتری، با هم ملاقاتی داشتیم. در این دیدار یک ساعت و 10دقیه برای من شرایط منطقه سیستان را توضیح می داد و گریه می­ کرد. 

وی در پایان گفت: ما باید به شهدایمان افتخار کنیم و بدانیم سند عزت ما در دنیا و آخرت هستند.

در پایان این مراسم سردار اسدی به همراه دیگر فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی با حضور بر مزار سردار شهید «نورعلی شوشتری» و «رجبعلی محمدزاده» به مقام این شهدای والامقام ادای احترام کرد.

شرکت کنندگان در مراسم سالگرد سردار شهید نورعلی شوشتری با پیکر مطهر شهیدان مدافع حرم «شکور احمدی» و «سید علی حسینی» وداع کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها