وزارت دفاع روسیه خبر داد؛

اعتراف وزارت خارجه آمریکا به استفاده جبهه النصره از سلاح شیمیایی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکایی‌ها برای اولین بار اعتراف کرده‌اند که تروریست‌های جبهه النصره نه‌تنها سلاح شیمیایی در اختیار دارند، بلکه در ادلب سوریه از آن استفاده هم کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ - 20October 2017

اعتراف وزارت خارجه آمریکا به استفاده جبهه النصره از سلاح شیمیاییبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزارت دفاع روسیه خبر داد که آمریکایی‌ها اعتراف کردند گروهک تروریستی جبهه النصره از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده کرده است.

بر اساس این خبر، وزارت دفاع روسیه گفت: وزارت خارجه آمریکا اعتراف کرده که تروریست‌های هیأت تحریر الشام که جبهه النصره هم بخشی از آن است در ادلب سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده بودند.

جبهه النصره یک گروهک تروریستی است که شاخه القاعده در سوریه به شمار می‌رفت؛ اما این گروهک تروریستی که در سال 2016 نام خود را به جبهه فتح شام تغییر داده به همراه گروهک‌هایی چون «نور الدین الزنکی»، «لواء الحق»، «جیش السنه» و «جبهه انصار الدین» در سال 2017 هیأت تحریر الشام را تأسیس کردند.

«ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این اولین اعتراف رسمی مسئولان آمریکایی است که تروریست‌های جبهه النصره نه‌تنها سلاح شیمیایی در اختیار دارند، بلکه در بخشی از سوریه دست به عملیات‌های تروریستی با استفاده از این سلاح زده اند.

وی ضمن تأکید بر اینکه مسکو بارها این مسأله را اعلام کرده و نسبت به آن هشدار داده بود، افزود: تنها یک حمله شیمیایی معروف در ادلب سوریه وجود دارد که در خان شیخون رخ داده است.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان دولت سوریه را به دست داشتن در این حمله متهم کرده بودند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در خصوص عملیات‌های هوایی آمریکا در رقه سوریه نیز که منجر به آزادی این شهر شده است گفت: نیروی هوایی روسیه بر خلاف آمریکایی‌ها که رقه را تماما ویران و نابود کرده‌اند، در حملات خود مناطق مسکونی را هدف قرار نمی‌دهد.

ایران، آمریکا و روسیه جبهه النصره را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده اند. در ابتدای بحران سوریه این گروهک از شماری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تأمین مالی شده است.

روزنامه ایندیپندنت در ماه مه سال 2015 در گزارشی از نگرانی آمریکا از حمایت‌های ترکیه و عربستان از جبهه النصره پرده برداشته بود و اعلام کرده بود که روند حمایت این کشورها از گروه‌های افراط گرایی مانند جبهه النصره که ارتباط اش با القاعده روشن است رویکرد واشنگتن برای آموزش معارضان مسلح میانه رو در سوریه را با چالش مواجه کرده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار