حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان»:

رژیم صهیونیستی به دنبال از بین بردن روحیه انقلابی در بین جوانان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نخست وزیر خبیث رژیم کودک‌کش صهیونیستی به دنبال ترویج و توصیه جوانان ما به هرزگی و پی‌گیری این موضوع است، تا کم کم روحیه انقلابی در جامعه ما فروکش کند.
کد خبر: ۲۶۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶ - 21October 2017
رژیم صهیونیست به دنبال از بین بردن روحیه انقلابی در بین جوانان استبه گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه، در جمع مردم بابل با تأکید بر تقویت بنیان‌های دینی در جامعه، اظهار داشت: امروز با پیشرفت فناوری‌های ارتباطی، ابزارهای فساد انگیز به وفور در دست جوانان جامعه قرار دارد و هرگونه انحراف در بین آنان، نشان دهنده عدم تعلیم و تربیت صحیح در جامعه است.

وی افزود: تقوا و افزایش نظارت‌های درونی توأم با تقویت ایمان و باور الهی در بین جوانان، سبب بازدارندگی در بین آن‌ها می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت رسمی کنونی ما عاجز از تربیت صحیح است، تصریح کرد: اگر فرزندان جامعه ما تعلیم و تربیت قوی داشته باشند، دچار انحراف نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام پناهیان همچنین یکی از اثرات آموزش غلط در جامعه را فاصله گرفتن جوانان از تفکر دینی برشمرد.

وی با اشاره به بسترها و ریشه‌های دینی در بین جوانان و ظرفیت‌های غافل شده در این حوزه، یادآور شد: ظهور شهدایی مانند شهید حججی، نشان‌دهنده وجود زمینه‌ها و استعدادهای فوق‌العاده معنوی در جامعه است که  این دست شهدا با افزایش کمالات خود، گوی سبقت را در زمینه معنوی از پیران ربودند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت در جامعه، گفت: تعلیم و تربیت دینی صرفا آموزش خدا و معاد نیست، بلکه باید معارف دینی و تربیت اسلامی توأم با نگاه جهادی تحول خواه دنبال شود.

وی با بیان اینکه بنیان اندیشه جوانان سالم است، اضافه کرد: برخلاف تصور برخی که جوانان را ظرفی توخالی می‌پندارند، جوانان ظرف‌های جوشنده‌ای هستند که می‌توانند همانند چشمه‌ای جوشان، معارف الهی را بازتولید کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: جوانان قبل از تربیت معنوی باید انقلابی به بار بیایند تا قدرت ایستادگی در برابر وسوسه‌های شیطان‌های درونی و بیرونی را داشته باشند.

وی، امنیت کشور را ناشی از رویکرد انقلابی برشمرد و افزود: تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که امنیت ما در پرتو روحیه جهادی و انقلابی به دست آمده است و در حقیقت در یک کلام، امنیت ما ناشی از انقلاب ما است.

حجت‌الاسلام افزود: اگر فلسفه شهادت را آموزش دهیم، جامعه ما انقلابی بار می‌آید، اما متأسفانه مبلغان دینی، جهاد و روحیه جهاد و شهادت را آن‌چنان که باید، تبلیغ نمی‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه، مسجد محوری را شاخصه یک نظام تعلیم و تربیت دینی عنوان و یادآور شد: مسجدی در تراز نظام اسلامی مورد تأکید اسلام است که شهادت‌طلبی در آن آموزش داده شود و افراد شهادت‌طلب از خروجی تربیتی آن بیرون بیایند.

وی انقلابی‌گری را به معنای مبارزه با نمادهای باطل و استکبار دانست و خاطرنشان کرد: اگر مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی را درست یاد داده نشود، جامعه دچار سطحی‌نگری و ضعف در حوزه دین می‌شود زیرا اسلام حقیقی، اسلام مبارزه و تقابل با باطل است.

این استاد دانشگاه، دعای ندبه را دعای حرکت و قیام برای یاری دین الهی بیان کرد و ادامه داد: محتوا و هدف دعای ندبه، جنگ علیه ظلم و حضور مردان الهی در میدان جنگ و شیرزنان برای حضور در صحنه در جهت یاری ولی خدا است.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه حقیقت دعای عهد، انقلابی‌گری در مسیر امام زمان (عج) است، افزود: دین بدون حماسه، برای جوان جذابیت ندارد و بر این اساس است که شاهد حضور پرشور جوانان در میدان‌های مبارزه و جهاد مانند دفاع مقدس و دفاع از حرم آل‌الله هستیم.

وی با بیان اینکه اگر جوانان اهل حماسه و ظلم ستیز بار بیاوریم، آن‌ها در مسیر خداوند قرار می‌گیرند، افزود: تا ابلیس مسلک‌های حاکم در جهان نابود نشوند، جامعه بشری روی آسودگی را نخواهد دید.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر انقلابی‌گری را فراموش کنیم، خداوند ما را رها خواهد کرد و یاری خدا در طول مسیر انقلاب برای توجه جامعه به رویکرد انقلابی و وجود روحیه انقلابی‌گری در بین ملت ما است.

وی یکی از آسیب‌های کاهش روحیه انقلابی را ترویج فساد در جامعه عنوان کرد و گفت: بی‌حجابی مسأله طبیعی در جهان هستی نیست و صهیونیست‌ها پشت پرده ترویج بی‌حجابی و فساد اخلاقی در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: نخست وزیر خبیث رژیم کودک‌کش صهیونیستی، به دنبال ترویج و توصیه جوانان ما به هرزگی و پیگیری این موضوع است تا کم کم روحیه انقلابی در جامعه ما فروکش کند.

وی با بیان اینکه هرزگی مساوی با بردگی است، تصریح کرد: عدم آموزش و معرفی، حقیقت دشمنی دشمنانی مانند رژیم صهیونیستی برای جوانان، سبب هرز رفتن روحیه جهادی و حماسی آنان می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: راحت طلبی و عافیت اندیشی، مغایر با روح انقلابی‌گری است و جامعه که روحیه انقلابی‌گری نداشته باشد، قدرت مقابله با فساد را ندارد.

حجت‌الاسلام پناهیان حضور میلیونی عاشقان حسینی در تجمع پیاده روی اربعین حسینی را در مسیر روحیه انقلابی‌گری و حماسی دانست و بیان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی، محل تجمع عاشقان حسینی و جوانان پرشور انقلابی است که راه سیدالشهدا (ع) را چراغ راه خود قرار داده‌اند.

وی بر ضرورت کمک همه آحاد مردم برای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین، خاطرنشان کرد: حتی آن‌هایی که توان رفتن برای مراسم اربعین حسینی را ندارند، با تأمین هزینه یک زائر، برای خود در این مراسم نائب بگیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: کربلا متحول کننده و منشأ انقلاب است و مدعیان انقلاب باید از سیره راه سیدالشهدا(ع) و قیام آن حضرت الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: حقیقت پیاده‌روی اربعین حسینی، بیعت با امام عصر (عج) برای قیام آن حضرت است که می‌تواند تحول‌آفرین در جامعه بشری امروز ما شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها