بازگشت شهید نوجوان به آغوش خانواده

مستند «بهنام ۳۰ سال بعد» روایتی از زندگی و شهادت نوجوان ۱۳ ساله در دوران دفاع مقدس، جمعه ۲۸ مهرماه از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۲۶۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳ - 20October 2017
بازگشت شهید نوجوان به آغوش خانوادهبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مستند «بهنام ۳۰ سال بعد» داستان یکی از کوچک ترین شهدای دوران دفاع مقدس شهید بهنام محمدی است که در سن ۱۳ سالگی به کاروان شهدا پیوست.

در این مستند با بعضی رزمندگانی که شهید محمدی را از نزدیک می شناختند گفتگو شده و علاوه بر این تصاویری از انتقال پیکر او به قطعه شهدای گمنام مسجد سلیمان به نمایش در می آید.

او یکی از مشهورترین شهدای زمان جنگ به شمار می رود، پسربچه ای که وقتی صدای چکمه های سربازان بعثی در خرمشهر به گوش رسید و جنگ رسما شروع شده بود، در حالیکه فقط ۱۳ سال سن داشت، تصمیم گرفت به جبهه برود و مردانه در مقابل دشمنان بایستد

بهنام چند بار به اسارت دشمن بعثی درآمد ولی هر بار با توسل به حقه ای از دست آنان فرار کرد، او با استفاده از توان و جسارت خود می توانست اطلاعات ارزشمندی از موقعیت دشمن را به دست بیاورد و در اختیار فرماندهان جنگ قرار دهد.

پیکر مطهر او در قطعه شهدای کلگه شهرستان مسجد سلیمان به خاک سپرده شد ولی در سال ۱۳۸۹ طی مراسمی باشکوه و با شرکت مسئولان و مدیران استان خوزستان و هزاران نفر از اهالی شریف شهرستان مسجد سلیمان، مزار مطهر این شهید بزرگ به قطعه شهدای گمنام در ورودی شهر مسجد سلیمان انتقال یافت.

«بهنام ۳۰ سال بعد» به کارگردانی مهدی شامحمدی، جمعه ۲۸ مهرماه ساعت ۲۰:۰۰ از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت ۷:۰۰ روز بعد روی آنتن می رود.
 
منبع: روابط عمومی شبکه افق
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار