فرماندار کرمانشاه:

درب مساجد کرمانشاه به صورت شبانه‌روزی برای زائران اربعین حسینی باز باشد

فرماندار کرمانشاه گفت: درب‌ مساجد استان کرمانشاه برای ارائه خدمت‌رسانی به صورت شبانه‌روزی برای زائران اربعین حسینی باز باشد.
کد خبر: ۲۶۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ - 20October 2017
درب مساجد کرمانشاه به صورت شبانه‌روزی برای زائران اربعین حسینی باز باشدبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر امروز در نشست ستاد اربعین استان که در محل سالن تدبیر استانداری برگزار شد اظهار داشت: با همکاری هیئت امنای مساجد و‌ متولیان فرهنگی تلاش داریم که در تمام مدت اربعین درب مساجد به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات لازم به روی زائران اربعین حسینی باز باشد.

فرماندار کرمانشاه گفت: تاکنون 23 موکب در شهر کرمانشاه برای اسکان و پذیرایی از زوار عتبات عالیات در ایام اربعین آماده شده است.

رنجبر با اشاره به اینکه روشنایی معابر بیستون تا کرمانشاه و‌ به خصوص ورودی شهر و ماهیدشت کرمانشاه باید هر چه سریعتر تأمین شود گفت: مسیرهای اصلی زائران اربعین حسینی در کرمانشاه میدانهای امام خمینی(ره)، میدان امام حسین(علیه‌السلام) و میدان آزادگان است.

وی افزود: امسال بر اساس تجربه سال گذشته در مسیر بیلوار از کامیاران تا کرمانشاه برای سرویس‌دهی یا خدمات‌دهی به زائران استانهای آذربایجان غربی و شرقی موکب برپا شده است.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ستاد فرعی اربعین در بخشداری بیلوار نیز راه‌اندازی و فعال شده است افزود: برای برپایی موکب مسیرهای کمربندی شرقی و غربی، مسیر بیستون تا تنگه مرصاد نیز پوشش داده می‌شود.

رنجبر بیان کرد: امسال برخلاف سالهای گذشته در بحث پذیرایی از زوار اربعین درصدد مردمی‌تر کردن ارائه خدمات هستیم به گونه‌ای که دستگاه‌های دولتی به انسجام بخشی و نظارت و رفع مشکلات موجود بپردازد.

فرماندار کرمانشاه افزود: حسینیه‌ها، مساجد، ورزشگاه‌ها، نمازخانه‌های ادارات و مدارس در کنار مهمان‌سراها شناسنامه‌دار شده‌اند و همچنین از ظرفیت سازمان اردویی و آموزش و پرورش نیز به عنوان اسکان استفاده می‌شود.

رنجبر با اشاره به برپایی چادرهایی در ورودی و خروجی شهر توسط جمعیت هلال احمر گفت: در ورودی‌ها و خروجی‌های اصلی شهر نیز پذیرایی زوار اربعین انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال در محل اصلی کنسولگری عراق در کرمانشاه موکبی دایر نمی‌شود افزود: علاوه بر ساخت و تعبیه سرویسهای بهداشتی، لازم است برای دایر کردن موکبهای جدید از قبل با ستاد عتبات عالیات و شهرداری‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شود.

فرماندار کرمانشاه اظهار کرد: به هیچ وجه به جزو دفتر حج و زیارت استان هیچ دفتری حق ارائه ویزا به زائران اربعین حسینی را ندارد و نیروی انتظامی هم تاکنون برخی از مراکز غیرمجاز صدور ویزای اربعین را پلمپ کرده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار