روزشمار دفاع مقدس (30 مهر 1359)؛

اهدای چشم به سرهنگ جانباز

یکی از کارمندان شهربانی کرمان بنام «علی‌اکبر خواجویی‌نژاد» آمادگی خود را برای اهدای یک چشم خود به سرهنگ مؤذنی که در جنگ با مزدوران بعث عراق چشمان خود را از دست داده است، اعلام می‌دارد.
کد خبر: ۲۶۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰ - 22October 2017
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مجید مختار آبادی» در کرمان /اهداء چشم به یک رزمندهبه گزارش دفاع پرس از کرمان، رویدادهای مهم دفاع مقدس استان کرمان در 30 مهرماه سال‌ 1359 را که در تاریخ دفاع مقدس این استان ثبت شده است، مرور می‌کنید. 

جلسه یادبود و تجلیل از سرباز شهید «علی‌اصغر توفیق»

عصر دیروز به منظور تجلیل از سرباز شهید «علی‌اصغر توفیق» مجلس یادبودی با حضور حجت‌الاسلام «سید یحیی جعفری» امام جمعه کرمان، فرمانده مرکز آموزش افسران و اقشار مردم در مسجد قائم (عج) برگزار شد.

در این مجلس یادبود یکی از روحانیون پیرامون مقام شهادت در اسلام سخن گفت و رشادت‌های سرباز شهید جمهوری اسلامی ایران «علی‌اصغر توفیق» در مبارزه با لشکر کفر در جنوب کشور را ستود.

اطلاعیه آموزش و پرورش کرمان مبنی بر اعلام سوگواری

آموزش و پرورش کرمان طی اطلاعیه‌ای که انتشار داد به مناسبت حمله ناجوانمردانه عمال بعث عراق به مراکز مسکونی و آموزشی کرمانشاه و شهادت گروهی از افراد بیگناه و کودکان معصوم، امروز را روز سوگواری اعلام کرد.

بدین مناسبت ساعت 9 بامداد امروز فرهنگیان و دانش‌آموزان کرمان در یک راهپیمایی گسترده شرکت می‌نمایند و در اجتماع عظیمی که در مسجد جامع بر پا خواهد داشت، ضمن تجلیل از شهدای جمهوری اسلامی ایران، مراتب فداکاری و جانبازی خود را در راه دفاع از مرز و بوم میهن عزیزمان و سرکوبی لشکر کفر اعلام خواهند داشت.

دانش‌آموزان دبیرستان کیخسرو و شاهرخ کرمان روزه گرفتند

دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه کیخسرو و شاهرخ کرمان به منظور تجلیل از کودکان معصوم که در بمباران کرمانشاه به شهادت رسیده‌اند، روزه گرفتند و اعمال ارتش مزدور بعث عراق را محکوم کردند.

مراسم تشییع پیکر مطهر گروهبان یکم شهید «مجید مختارآبادی» در کرمان

ساعت 9 بامداد امروز در میان تأثر و اندوه اقشار مردم کرمان، پیکر گروهبان یکم «مجید مختارآبادی» جمعی مرکز آموزش 05 کرمان که در سرکوبی متجاوزین ارتش مزدور بعث عراق به شهادت رسیده‌اند، از مسجد جانبازان مرکز آموزش تا مسجد جامع کرمان تشییع شد و در مزار شهدا به خاک سپرده شد.

در مراسم تشییع جنازه این سرباز شهید اسلام روحانیون، فرماندهان مرکز آموزش، ژاندارمری و شهربانی، خانواده شهید، افسران و درجه‌داران ارتش و نیروهای انتظامی و اقشار مردم شرکت داشتند.

در حالی که تاج‌های گل بر جنازه شهید حمل می‌شد موزیک مرکز آموزش مارش عزا می‌نواخت و اقشار مردم کرمان تجاوز ارتش مزدور بعث عراق را به خاک وطنمان به شدت محکوم کردند و مراتب جانبازی خود را در راه دفاع از مرزهای کشور و سرکوبی لشکر کفر اعلام داشتند.

مراسم‌ راهپیمایی دانش‌آموزان کرمان به مناسبت شهادت دانش‌آموزان و فرهنگیان کرمانشاه

به مناسبت شهادت گروهی از دانش‌آموزان و فرهنگیان کرمانشاه به دست عمال مزدور رژیم بعث عراق امروز از سوی فرهنگیان و دانش‌آموزان کرمان مراسم راهپیمایی از میدان تختی تا مسجد جامع برگزار شد و راهپیمایان در مسجد جامع اجتماع کردند.

در این اجتماع ابتدا آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از برادران قرائت شد و سپس سرودی به این مناسبت توسط گروهی از دانش‌آموزان اجرا شد و سپس یکی از خواهران پیامی را قرائت کرد.

در این پیام ضمن محکوم نمودن رژیم بعث عراق آمده است: دانش‌آموزان شهید کرمانشاه درس خون و شهادت را در مکتب حسین (ع) فرا گرفته و ما این فاجعه را به پیشگاه امام امت تبریک و تسلیت می‌گوییم.

اهدای یک چشم به سرهنگ مؤذنی

یکی از کارمندان شهربانی کرمان بنام «علی‌اکبر خواجویی‌نژاد» آمادگی خود را برای اهدای یک چشم خود به سرهنگ مؤذنی که در جنگ با مزدوران بعث عراق چشمان خود را از دست داده است اعلام می‌دارد.

وی در نامه‌ای که به صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز کرمان فرستاد یادآور شده است، من «علی‌اکبر خواجویی‌نژاد» کارمند شهربانی کرمان به علت اینکه دستم شکسته و قادر به حمل اسلحه و شرکت در جنگ علیه متجاوزین به حریم مقدس اسلام نیستم حاضرم یک چشم به سرباز رشید، سرهنگ مؤذنی که در جنگ علیه کفار، دو چشم خود را از دست داده است تقدیم کنم امیدوارم این هدیه ناقابل مورد قبول امام زمانم و نایب عظیم‌الشأنش واقع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار