فرمانده مرزبانی ناجا:

ترانزیت مواد مخدر از مرزهای شرقی کاهش یافته است

فرمانده مرزبانی ناجا ورود قاچاقچیان از طریق مرزهای افغانستان را یک مشکل جدی عنوان کرد و گفت: امروز با تلاش نیروهای مرزبانی ترانزیت مواد مخدر از مرزهای شرقی کاهش یافته، این درحالیست که در سال 86 بیش از 15 هزار میلیارد تومان در طول مرزهای کشور قاچاق صورت گرفته بود.
کد خبر: ۲۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱ - 27August 2014

ترانزیت مواد مخدر از مرزهای شرقی کاهش یافته است

به گزارش دفاع پرس، سردار "قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی ناجا در آیین تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی استان اردبیل با بیان اینکه مرزهای استان اردبیل یکی از امن ترین و آرامترین مرزهای ما با کشورهای همسایه است، طول کل مرزهای کشور را 8750 کیلومتر عنوان کرد و گفت: ما با 15 کشور همسایه مرز مشترک داریم که مرزهای استان اردبیل از امنترین مرزها به شمار میآید.
 

وی با بیان اینکه ما پیش از این در مرز مشترک با پاکستان و افغانستان تهدیدهای جدی داشتیم، اضافه کرد: مرزهای شرقی با مشکلات جدی مواجه است که به همین منظور با قرارگرفتن 2000 کیلومتر انسداد مرزی به شکل بتونی امنیت مرزها را حفظ خواهیم کرد.
 
رضایی ورود قاچاقچیان از طریق مرزهای افغانستان را یک مشکل جدی عنوان کرد و گفت: امروز با تلاش نیروهای مرزبانی ترانزیت مواد مخدر از مرزهای شرقی کاهش یافته، این درحالیست که در سال 86 بیش از 15 هزار میلیارد تومان در طول مرزهای کشور قاچاق صورت گرفته بود.
 
فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد: علی رغم تهدیدهای صورت گرفته، مرز سیستان و بلوچستان در وضعیت امنیتی مطلوبی قرار دارد.
 
رضایی با بیان اینکه نگاه مرزبانی ما به کشورهای همسایه یک نگاه دوستانه است، تصریح کرد: باید بدانیم که هر کشور همسایه ممکن است زمانی بخواهد مرزهای ما را تهدید کند که در این صورت همانند یک کشور رقیب به فکر صیانت و ایجاد امنیت باشیم.
 
وی با انتقاد از کمبود اعتبارات ویژه ساماندهی مرزها، تصریح کرد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه با در نظر گرفتن اهمیت حفظ مرزهای کشور و ایجاد امنیت، اعتباری مناسب برای مرزبانی کشور قرار دهند چرا که برای انسداد مرزی و تکمیل پروزه های عمرانی مرزها، بیش از 8000 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.
 

در ادامه این مراسم از زحمات حسین عدالت طلب، فرمانده بازنشسته مرزبانی استان اردبیل تقدیر و با حکم فرماندهی ناجا، سرگرد علی طاهری به مدت سه سال به عنوان فرمانده جدید مرزبانی استان معرفی شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار