حبیبی‌کسبی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«آخرین حرم» مطالبه‌ای برای بازسازی بقیع است/ ارسال 521 قطعه شعر به کنگره شعر بقیع

مسئول اجرایی کنگرۀ سراسری شعر بقیع موسوم به «آخرین حرم» با بیان اینکه این کنگره مطالبه‌ای برای بازسازی بقیع است، گفت: 521 قطعه شعر به کنگره رسیده که مورد داوری قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۶۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 22October 2017
«محمود حبیبی کسبی» مسئول اجرایی کنگرۀ سراسری شعر بقیع موسوم به «آخرین حرم» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه مسئله بقیع از چند جهت برای شیعیان مهم است، اظهار داشت: ماجرای مطالبه عمومی برای بازسازی بقیع که باید یک مطالبه عمومی در میان تمام مسلمانان جهان باشد، برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بحث چهار امام مدفون در بقیع که هر کدام جایگاه مشخصی دارند برای ما حائز اهمیت است. مزار امامان مدفون در بقیع به دلیل رویکرد سلفی وهابی و غیراسلامی حاکم بر عربستان موجب شده تا زیارت و توسل به این امامان برای شیعیان میسر نباشد.

مسئول اجرایی کنگرۀ سراسری شعر بقیع «آخرین حرم» تصریح کرد: می‌بایست مطالبه بازسازی با نگاه فرهنگی به گوش عموم مسلمین می‌رسید. این مسئله موجب شد تا چند نهاد فرهنگی از جمله انجمن میراث اسلامی، حوزه هنری، مجمع شاعران اهل بیت (ع) و موسسه سلیس با همکاری یکدیگر این کنگره را برگزار کنند، لذا کنگره سراسری شعر «آخرین حرم» مطالبه‌ای برای بازسازی بقیع است.

حبیبی کسبی با اشاره به محورهای این کنگره گفت: این کنگره در 2 بخش اصلی شامل ائمه مدفون در بقیع در 2 زیر مجموعه مدح و مرثیه زیارت ائمه و بخش ویژه بقیع و تخریب و جایگاه سلفی‌ها در تخریب بقیع منتشر شد.
 
وی بیان کرد: 521 قطعه شعر به دبیرخانه رسیده که طی سه مرحله داوری شده است. در پایان 62 اثر برای انتشار در کتاب این کنگره انتخاب شد و همچنین از این تعداد چهار اثر به عنوان برگزیده شناخته شده است که در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
 
«آخرین حرم» مطالبه‌ای برای بازسازی بقیع است/ ارسال521 قطعه شعر به کنگره شعر بقیع 

مسئول اجرایی کنگرۀ سراسری شعر بقیع «آخرین حرم» خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه کنگرۀ سراسری شعر بقیع «آخرین حرم» ساعت 18 روز سه شنبه، دوم آبان 1396 در سالن سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار