هانی‌زاده در گفت‌وگوبا دفاع پرس:

اروپایی‌ها بیش از آمریکایی‌ها نگران توسعه موشکی ایران هستند/ واشنگتن به دنبال ایجاد نوار امنیتی در جولان اشغالی است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اروپایی‌ها بیش از آمریکایی‌ها نگران توسعه موشکی و نفوذ سیاسی و معنوی ایران در منطقه هستند، گفت: اتحادیه اروپا تلاش می‌کند، توان دفاعی ایران را تضعیف کند؛ اما مسئولان ایرانی هوشمندتر عمل می‌کنند و در دام اظهارات آنها قرار نمی‌گیرند.
کد خبر: ۲۶۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲ - 21October 2017
اروپایی‌ها بیش از آمریکایی‌ها نگران توسعه موشکی ایران هستند/ واشنگتن به دنبال ایجاد نوار امنیتی در جولان اشغالی استحسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، اظهار داشت: مواضع اتحادیه اروپا در خصوص برجام کاملا منافقانه است؛ آنها از یک سو اعلام می‌کنند که بر توافقات برجام پایبند هستند و از طرف دیگر با دونالد ترامپ در زمینه محدود کردن نفوذ معنوی و سیاسی ایران در منطقه و موشک‌های بالستیک ایران هم‌صدا هستند؛ لذا این امر نشان می‌دهد که در دیدگاه اروپایی‌ها نوعی نفاق و دوگانی وجود دارد.
 
وی در ادامه افزود: با وجود اینکه اروپایی‌ها از برجام حمایت می‌کنند؛ اما هیچ‌گونه اقدامی برای همکاری اقتصادی و تجاری با ایران نمی‌کنند، فقط به صورت شفاهی اعلام می‌کنند که از برجام حمایت می‌کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اروپایی‌ها تحت تاثیر آمریکایی‌ها هستند، گفت: گویا اروپایی‌ها بیش از آمریکایی‌ها نگران توسعه موشکی و نفوذ سیاسی و معنوی ایران در منطقه هستند و تمایل دارند ایران را وارد میز مذاکره و برجام دیگری بر این کشور تحمیل کنند.

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه «محدود کردن توان موشکی»، «بازرسی از تاسیسات نظامی» و «کاهش نفوذ سیاسی و معنوی ایران» سه موضوع مهمی است که در دستور کار اتحادیه اروپا قرار دارد، تصریح کرد: مشخص است که اتحادیه اروپا در این سه موضوع با آمریکایی‌ها هماهنگ است. وقتی ترامپ ایران را به خروج از برجام تهدید می‌کند، اتحادیه اروپا مخالفت می‌کند؛ اما در این سه موضوع کاملا یک قدم جلوتر از آمریکا گام بر‌می‌دارد. موضع اتحادیه اروپا شفاف‌تر نیست و با ادبیاتی ملایم‌تر از ادبیات آمریکا موضع خود را اعلام می‌کنند.

وی گفت: اتحادیه اروپا با سیاست «چماق و هویچ» تلاش می‌کند، توان دفاعی ایران را تضعیف کند؛ اما مسئولان ایرانی هوشمندتر و بسیار دقیق‌تر عمل می‌کنند و هیچ‌ موقع در دام اظهارات اتحادیه اروپا قرار نمی‌گیرند.

وی در خصوص سفر سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان به سوریه، بیان داشت: از یک طرف با توجه به اینکه ممکن است در دوران پساداعش حوادثی برای سوریه و محور مقاومت رخ دهد و از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد هستند یک نوار امنیتی با شرکت گروهک‌های تروریستی از ارتفاعات جولان تا درعا ایجاد کنند؛ برای جلوگیری از ایجاد این نوار امنیتی و کنترل حوادث پساداعش ضروری است که بین مقامات نظامی ایران و سوریه هماهنگی‌هایی صورت گیرد.
 
هانی‌زاده در پایان با بیان اینکه سفر رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان به سوریه بازتاب جدیدی از همکاری‌های نظامی-امنیتی کشورهای منطقه است، تصریح کرد: سفر سرلشکر باقری به سوریه و دیدار با مقامات سیاسی و نظامی این کشور و همچنین حضور در مناطق عملیاتی تاثیر زیادی بر روحیه و تداوم پیشروی‌های محور مقاومت خواهد گذاشت.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها