اعضای شورای اسلامی شهر قم از موزه انقلاب و دفاع مقدس قم بازدید کردند

اعضای شورای اسلامی شهر قم، صبح امروز (شنبه) با حضور در کارگاه ساخت و تکمیل پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم، از مراحل اجرایی این پروژه بازدید کردند.
کد خبر: ۲۶۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹ - 21October 2017
اعضای شورای اسلامی شهر قم از موزه انقلاب و دفاع مقدس قم بازدید کردندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم، صبح امروز (شنبه) در محوطه کارگاهی این پروژه حضور یافتند و در جریان جزئیات و مراحل اجرایی آن و مشکلات مربوطه قرار گرفتند.

در این بازدید، سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، طی سخنانی با اشاره به اینکه موزه تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: چنانچه مشکل خاصی اعتباری پیش نیاید، موزه در پایان سال مالی 96 افتتاح خواهد شد.

همچنین، «عبدالله جلالی» رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: یکی از راه‌های مؤثر برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، احداث موزه انقلاب و دفاع مقدس است، زیرا ضرورت دارد حجم وسیع شهادت و مجاهدت‌های شهیدان انقلاب و دفاع مقدس برای نسل‌های بعدی حفظ و تثبیت شود.

حجت‌الاسلام‌ «سید‌محمد آتش‌زر» عضو شورای اسلامی شهر قم نیز تاکید کرد: یکی از آثار بابرکت ایجاد موزه دفاع مقدس، ثبت و حفظ آثار ماندگار و بی‌نظیر رزمندگانی است که امروز هراس به دل دشمنان انداخته‌اند.

در ادامه «مجید متین‌فر» شهردار منطقه چهار قم نیز در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: مجموعه مورد نظر شامل 12 هکتار محوطه‌سازی بوستان کوثر، هشت هکتار باغ پرندگان و پنج هکتار موزه دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم تفکیک فضای موزه دفاع مقدس و بوستان کوثر، ظرفیت عظیمی برای مجموعه ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر، در حال تکمیل محوطه‌سازی بوستان کوثر و اجرای آب‌نماها هستیم و در صورتی که اجرای محوطه موزه نیز قطعی شود وارد این محوطه خواهیم شد.

پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قم است، بنای اصلی موزه در مساحتی به ابعاد 8 هزار مترمربع پیش بینی شده که بنا به برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، قرار است نیازمندی‌های مردم و زائران مانند فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی را در برگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار