دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

آزادسازی قریتین در جنوب حمص/ خشم ترکیه از سیطره کردها بر رقه

آزادسازی شهر قریتین در جنوب استان حمص و هشدار ترکیه نسبت به نفوذ کردها در شهر و استان رقه از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 12 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۶۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ - 22October 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، در ادامه عملیات بزرگ پاک‌سازی صحرای سوریه از لوث تروریست‌های وابسته به گروهک تفکیری داعش، نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله لبنان و لشکر فاطمیون افغانستان) توانستند شهر راهبردی قریتین در جنوب استان حمص را از اشغال تروریست‌های داعش خارج و آزاد کنند.
 
همزمان با این پیشروی، اتاق عملیات نیروهای متحد محور مقاومت تصاویری از امکانات و ادوات بدست آمده از تروریست‌های داعش پس از آزادی شهر راهبردی المیادین در جنوب شرق استان دیرالزور منتشر کرد.
 
این ادوات شامل انواع سلاح‌های سبک و سنگین اعم از مسلسل، تیربار، خمپاره‌انداز، موشک‌های ضدهوایی و حتی هواپیماها و کوادکوپترهای مخصوص رصد و شناسایی نیز می‌شود.
 
آزادسازی قریتین در جنوب حمص/ خشم ترکیه از سیطره کردها بر رقه 
ارتش سوریه همچنین در ادامه واکنش‌های خود به حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه اعلام کرد که این حمله پس از هماهنگی با تروریست‌های حاضر در منطقه پس از یک حمله خمپاره‌ای توسط تروریست‌های به منطقه‌ای خالی از جمعیت در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام شد.
 
این در حالی است که دولت ترکیه به شدت نسبت به سیطره شبه‌نظامیان کرد وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بر شهر رقه در شمال سوریه واکنش نشان داد.
 
«فکری ایشیق» معاون بن‌علی یلدریم نخست‌وزیر ترکیه با هشدار به آمریکا نسبت به تصمیم این واشنگتن مبنی بر اجازه ایالات متحده به کردها برای سیطره بر شهر رقه، که بیش از 90 درصد جمعیت آن را اعراب تشکیل می‌دهند، تأکید کرد: «این موضوع آتش جنگ نژادی را در این شهر به پا خواهد کرد.»
 
معاون نخست‌وزیر ترکیه در ادامه افزود: ترکیه پیش از این به آمریکا اطلاع داده است که «پ‌ک‌ک»، «‌پی‌وای‌دی» و «وای‌پی‌جی» همگی در واقع یک گروه تروریستی واحد را تشکیل می‌دهند و همکاری واشنگتن با این مجموعه باعث بوجود آمدن مشکلات بزرگی در منطقه خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار