در دیدار ولایتی با هیات پارلمانی هلند مطرح شد؛

اعلام‌ حمایت هلند از برجام و انتقاد از آمریکا

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب گفت: سیاست هلند با سیاست ایالات متحده آمریکا درباره برجام متفاوت است.
کد خبر: ۲۶۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ - 22October 2017

اعلام‌ حمایت هلند از برجام و انتقاد از آمریکابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (یکشنبه 30 مهرماه) در حاشیه دیدار با «ریموند کناپس» رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان هلند در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص موضع هلند نسبت به برجام، اظهار داشت: آنطور که در مذاکرات شنیدم، آنها مایل به گسترش روابط اقتصادی با ایران هستند و کاملا از برجام حمایت می‌کنند.

عضو هیات عالی نظارت بر برجام با بیان اینکه هلندی‌ها کاملا با سیاست آمریکا مخالف هستند خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این هیات پارلمانی هستند رویکردی روشن‌تر داشته و از آمریکایی‌ها نسبت به عهدشکنی که داشتند انتقاد کرده و بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند.

ولایتی ادامه داد: هیات هلندی در گفت‌و‌گوی انجام شده اعلام کردند که مایل به سرمایه‌گذاری در ایران هستند و در مورد شرایط بازگشت سرمایه به کشورمان پرس‌و‌جو می‌کردند.

وی با بیان اینکه هیات هلندی بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی با تهران تاکید کردند، افزود: در مذاکره انجام شده آنها گفتند که سیاست های اروپا و به ویژه هلند با آمریکا متفاوت بوده و به هیچ وجه عهد شکنی آمریکایی ها را قبول نداشته و هلندی ها به قرارداد امضا شده با ایران پایبند بوده و تلاش می کنند در آینده در ایران سرمایه گذاری کنند.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سفر قریب‌الوقوع حیدر‌العبادی نخست وزیر عراق به ایران، گفت: رابطه بین ایران و عراق استراتژیک و بر پایه حسن همجواری و برادری بوده و در روزهای سخت عراق مردم ایران با رهنمودهای مقام معظم رهبری به کمک مردم و دولت عراق رفتند و آنها با کمک ایران توانستند با اقتدار تمامیت ارضی خود را حفظ و بر دشمنان داخلی و خارجی پیروز شوند.

ولایتی ادامه داد: رفت و آمد‌های دو کشور به خصوص در سطوح عالی امری طبیعی و مورد نیاز است و هر چه در فواصل کوتاه‌تر این رفت و آمدها بیشتر شود امکان تبادل نظر بیشتر می‌شود. هر زمان آقای عبادی و یا هریک از مسئولان عراق به ایران سفر می‌کنند مورد استقبال ما قرار می‌گیرند.

وی افزود: این سفرها صرفا دیپلماتیک نیست بلکه سفرهایی حیاتی است آن هم در این شرایط حساس.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری درخصوص حمله به کنسولگری ایران در اربیل خاطرنشان کرد: اکثریت مردم کُرد با آنچه اتفاق افتاده مخالف بوده و حامی حفظ تمامیت ارضی و اقتدار عراق هستند. از تجزیه عراق چیزی جز ضعف بر نمی‌آید.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار