«علی کرد» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اجازه زیاده‌خواهی به آمریکا را نخواهیم داد/ برجام قابل معامله نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای اروپایی باید در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا بایستند و در این رابطه موضعی آشکار داشته باشند، گفت: برجام به هیچ وجه قابل معامله نیست و طرفین باید به آن متعهد باشند.
کد خبر: ۲۶۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ - 23October 2017

اجازه زیاده ‌خواهی به آمریکا را نخواهیم داد«علی کرد» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه برجام یک قرارداد بین‌المللی است که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده و ما به این تعهد پایبند هستیم و انتظار داریم که طرفین نیز به تعهداتشان پای‌بند بمانند، اظهار داشت: فاصله گرفتن اروپاییان از سیاست‌های نادرست آمریکا یک موفقیتی در عرصه سیاست خارجی ایران به حساب می‌آید؛ اما در شرایط کنونی اروپاییان باید مواضع خود را به صورت صریح و آشکار مطرح کنند که این امر به نفع تمام کشورهای دنیاست.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی باید در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا بایستند و در این رابطه موضعی آشکار داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، قدرت آمریکا را تضعیف‌شده دانست و گفت: طبیعتا آمریکا در شرایط کنونی دیگر وضعیت گذشته خود را ندارد، گاهی آمریکا می‌توانست یک عزم جدی را علیه ما در بین کشورها ایجاد کند؛ ولی امروز کاملا این قدرت خود را از دست داده و کشورهای اروپایی و غیراروپایی مسیری را که این کشور مشخص می‌کند، دنبال نمی‌کنند.

نماینده مردم شهرستان خاش خاطرنشان کرد: امروز دیگر روزی نیست که آمریکا به‌عنوان سردمدار جلو بیفتد و پیرو داشته باشد؛ بلکه وضعیت سیاسی و اقتصادی جهان به طور کامل  تغییر کرده، آمریکا با وجود ترامپ شرایط گذشته را از دست داده و نمی‌تواند دخالتی در مسایل کشورمان داشته باشد.

این نماینده مجلس گفت: برجام یک موضوعی است که قابل معامله نیست و این مسئله مورد توافق تمام مسئولین لشکری و کشوری است. آمریکا این را بدانند که ما برای هر حرکت آنها برنامه‌ریزی داریم و هرگز نمی‌توانند در این‌باره آسیبی به کشور ما برسانند و ما از مواضع خود هرگز کوتاه نمی‌آییم.

کُرد اظهارات ترامپ درباره سپاه پاسداران را ناشی از عصبانیت و فشار روانی دانست و بیان کرد: تامین امنیت رژیم صهیونیستی و حفظ بقای آن درمنطقه، تلاش برای مهار و جلوگیری از نفوذ ایران در خاورمیانه و تضمین منافع انرژی آمریکا در مناطق نفت‌خیز خاورمیانه از مهم‌ترین اهداف ترامپ بر حضورش در منطقه است؛ اما قدرت و عظمت پاسداران انقلاب، آمریکا را در رسیدن به تمام هدف‌هایش ناکام گذاشته است.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار