مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان:

«دفاع مقدس» عصاره فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: «دفاع مقدس» عصاره فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی است که مصداق پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۶۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ - 22October 2017
«دفاع مقدس» عصاره فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی است
به گزارش دفاع پرس از زنجان، نخستین جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های مردم‌نهاد استان زنجان امروز در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان با حضور مسئولین تشکل‌های فعال در حوزه دفاع مقدس برگزار شد.

«علی مهدیخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس اقشار مختلف مردم در صحنه دفاع حضور داشتند، اظهار داشت: اکنون نیز می‌طلبد که تشکل‌های مردمی در عرصه‌های فرهنگی دفاع مقدس حضور فعال و خودجوش داشته باشند.

وی افزود: اشاعه فرهنگ دفاع مقدس وظیفه همه اقشار و سازمان‌ها است و اینکه تصور شود یک سازمان یا نهادی متولی کار در حوزه دفاع مقدس است این امر نشدنی است.

مهدیخانی با اشاره به ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: وظیفه این نهاد سیاستگذاری است و برای پیشبرد سیاست‌ها می‌طلبد مردم در این عرصه حضور فعال داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس زنجان گفت: جلوه‌های مختلفی از حضور مردم در این عرصه وجود دارد که بخشی از این حضور در قالب مجموعه‌های بسیج ظهور پیدا می‌کند و در سراسر کشور فعالیت چشم‌گیری در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس دارند.

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم به صورت سازماندهی نشده در عرصه‌های مختلف اشاعه فرهنگ دفاع مقدس، افزود: موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد حضور سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالیت در این عرصه است.

مهدیخانی با بیان اینکه سمن‌ها در عرصه‌های مختلفی فعالیت دارند، گفت: یکی از این عرصه‌ها، عرصه فرهنگی است که در بطن آن برای ترویج فرهنگ دین مبین اسلام و فرهنگ دفاع مقدس قرار دارد.

وی افزود: اگر ما بخواهیم دفاع مقدس را تجزیه و تحلیل کنیم، دفاع مقدس چیز جدیدی نیست، بلکه عصاره فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی است، منتها مصداق پیدا کرده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در عرصه دفاع مقدس فعالیت‌های بیشماری انجام شدهاست، ابراز کرد: این فعالیت‌ها در برابر عظمت کار دفاع مقدس‌ ناچیز است و بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی از این موضوع نشأت گرفته که ما نتوانستیم فرهنگ دفاع مقدس را ترویج دهیم و در کارهایمان دخیل کنیم.

مهدیخانی بر ضرورت حضور مردم در عرصه اشاعه فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: اگر در هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم این پیروزی به یُمن حضور خودجوش مردم در این عرصه بود و اگر بخواهد فرهنگ دفاع مقدس به نتیجه برسد باید این تکلیف را همگانی کنیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار