سردار جلالی:

دانشگاه بقیه الله (عج) باید قطب پدافند زیستی شود/ مبدا جنگ امروز در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: باید دانشگاه بقیه الله (عج) در حوزه تروما، پدافند زیستی و ژنتیک کارهای علمی و دستاوردهای جدیدی را تولید کند؛ لذا انتظارمان این است که دانشگاه بقیه الله (عج) قطب پدافند زیستی و مسائل ژنتیکی شود.
کد خبر: ۲۶۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ - 22October 2017
دانشگاه بقیه الله (عج) باید قطب پدافند زیستی شود/ مبدا جنگ امروز در دانشگاه‌ها شکل می‌گیردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در نشست اخوت و هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با تاکید بر تهدیدات موجود بر سر راه کشور اظهار داشت: یکی از کشورهایی که همواره تلاش کرده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به کشور ما صدمه وارد کند، آمریکا بوده است؛ این دشمن دیرینه ما از تمام تهدیدات سخت‌افزاری و نرم افزاری تا به امروز استفاده کرده است.

وی افزود: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس با حمایت تمام قد از صدام به لحاظ سخت‌افزاری به ایران حمله کردند و امروزه با دانش و تکنولوژی تمام تلاشش را می‌کنند تا دکترین ما را آنگونه که خودش می‌خواهند آموزش دهند و اگر نشد اقدام به حذف فیزیکی شخصیت‌های علمی و نخبه ما می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: تکنولوژی و دانش، مبنای ایجاد قدرت و ثروت است؛ در برنامه ششم توسعه بحث اقتدار دانش بنیان مطرح است؛ مبدا جنگ امروز در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد، یعنی در تدوین استراتژی‌های جدید از راهبردهای علمی استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس ما هم باید مطالعه کنیم و نظریات جدید بومی را مطرح کنیم تا رشته‌های علمی ما اساسا به شکل تهدید زدایی شده مورد استفاده قرار گیرند درحالی‌که تاکنون رشته‌های دانشگاهی ما علی‌الخصوص مهندسی و پزشکی به گونه‌ای تدریس می‌شوند که گویا هیچ تهدید خارجی انسانی در آن دخیل نیستند.

سردار جلالی سپس با اشاره به دو حوزه اصلی هدف پدافند غیر عامل گفت: در پدافند غیر عامل کاهش خسارات و تلفات را داریم؛ تلفات مرتبط با حوزه پزشکی است و انتظاری که از دانشگاه بقیه الله (عج) به عنوان یک دانشگاه نظامی و سپاهی در خدمت انقلاب می‌رود این است که افتخار به کاشت حلزون گوش نکنند، بلکه به هدف اصلی خود یعنی طب نظامی بپردازد.

وی در ادامه بیان داشت: چرا که اگر هر دانشگاهی از هدف اصلی خود دور شود هر چقدر هم فعالیت‌های خوبی داشته باشد، انگار هیچ کار انجام نداده است به همین خاطر باید دانشگاه بقیه الله(عج) در حوزه تروما، پدافند زیستی و ژنتیک کارهای علمی و دستاوردهای جدیدی را تولید کند؛ لذا انتظارمان این است که دانشگاه بقیه الله (عج) قطب پدافند زیستی و مسایل ژنتیکی شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم داشتن قدرت تشخیص تهدید، تصریح کرد: باید قابلیت مصون‌سازی سربازهای‌مان در حوزه جنگ را داشته باشیم به عبارت دیگر صنعت دفاعی زیستی می‌خواهیم که قابلیت درمان بیماری‌های جدید ترکیبی و نو ترکیبی را داشته باشد چون کشور ما نسبت به مسایل غذایی و کیفیت سلامت کم توجه است و باید در این بحث با بوجود آوردن آزمایشگاه‌های کنترل کیفی غذا و دارو جلوی تهدیدات بیوتروریسم را بگیریم.

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار