قسمت دوم پروژه «واقعیت مجازی کربلا» ساخته می‌شود

تهیه‌کننده پروژه «واقعیت مجازی کربلا» از ساخت قسمت دوم این پروژه‌ خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ - 22October 2017
قسمت دوم پروژه «واقعیت مجازی کربلا» ساخته می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ناظر حسین مهرعلی مدیر پروژه نرم‌افزار «واقعیت مجازی کربلا» در دیدار با رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات از ساخت قسمت دوم این نرم‌افزار خبر داد.

این نرم‌افزار، جدیدترین پروژه‌ای است که در زمینه مظلومیت امام حسین(ع) ساخته شده است و برای ساخت آن 35 نفر از کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، استرالیا و... کار می‌کنند و دفتر مرکزی این پروژه در دانمارک است.

به گفته مدیر این پروژه نرم‌افزاری، در حال حاضر نخستین اپیزود این نرم‌افزار توسط فرهنگسرای مذکور در ویژه برنامه «جلوه سوگ» در میدان امان حسین(ع) در حال اکران است؛ این اپیزود مربوط به قبل از شهادت حضرت عباس(ع) است که توسط یزیدیان محاصره شده و تا لحظه شهادت ایشان را به تصویر کشیده است.

شهروندان می‌توانند با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی، واقعه عاشورا را با جسم و روح خود احساس کنند و در محیط سه‌بعدی حرکت 360 درجه داشته باشند و با هر حرکت، نرم‌افزار به محیط این اجازه را می‌دهد که جهت دید کاربر را دنبال کند.

همچنین در این جلسه توافق اولیه به منظور ایجاد پایگاه و دفتر تولیدکنندگان این نرم‌افزار در ایران به سرانجام رسید و فرهنگسرای فناوری اطلاعات به عنوان دفتر متمرکز فعالیت‌های اجرایی و فنی تولید قسمت دوم نرم‌افزار ثبت شد.

پیش از این مهرعلی با تأکید بر لزوم توجه به ابعاد شرعی و عرفی در ساخت چنین پروژه‌هایی، گفته بود که پیش از شروع به کار این پروژه با بسیاری از علما مشورت و نظر علما هم گرفته شد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها