طراح نمایش زنده و چندرسانه‌ای «مامن» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جزئیات بزرگترین نمایش چندرسانه‌ای دفاع مقدس/ خانواده‌ها رایگان دفاع مقدس را ببینند

جواد صدفی با اشاره به جزئیات بزرگترین نمایش چندرسانه‌ای دفاع مقدس گفت: خانواده‌ها، سازمان‌‌ها و نهاد‌ها می‌توانند با هماهنگی و به طور رایگان، برشی از دفاع مقدس را در نمایش «مامن» ببینند.
کد خبر: ۲۶۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ - 23October 2017
«جواد صدفی» طراح نمایش زنده و چندرسانه‌ای «مامن» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه این نمایش بُرشی از اوایل جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعثی به خرمشهر است، اظهار داشت: محور داستان نمایش مامن مربوط به یک روستاست که نماد جمهوری اسلامی ایران است؛ روستایی که مردم آن در حال زندگی هستند و مورد هجوم قرار می‌گیرند و شخصیت‌های مختلفی در آن مقاومت می‌کنند.

وی گفت: دفاع مقدس بهانه‌ای است تا در این نمایش بتوانیم مفاهیم مهم انقلاب اسلامی را منتقل کنیم. مامن نماد یک کشور است که با وجود ناآرامی‌های پیرامون، آرام است. این آرامش اشاره به وضعیت کشور ما در ناآرامی‌های منطقه دارد. این نمایش علاوه بر موضوع دفاع مقدس به مسائل انقلاب اسلامی و مدافعان حرم نیز اشاراتی دارد.

طراح نمایش زنده و چندرسانه‌ای «مامن» تصریح کرد: ایده این نمایش برگرفته از مسائل منطقه بوده و توسط خودم طراحی شده است. نویسنده و کارگردانی کار نیز بر عهده «سید محسن بنی‌هاشمی» است که در گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح تولید شده و با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهرداری منطقه چهار اجرا می‌شود.

 
جزئیات بزرگترین نمایش چندرسانه‌ای دفاع مقدس/ خانواده‌ها رایگان دفاع مقدس را ببینند 
 
صدفی خاطرنشان کرد: آماده سازی دکوراسیون نمایش مامن یک ماه به طول انجامید و قرار است از امشب ساعت 18:30 اول آبان ماه به مدت پنج شب در فاز جنوبی بوستان یاس فاطمی (س) واقع در بزرگراه شهید بابایی بعد از تقاطع بزرگراه شهید باقری اجرا ‌شود.

وی درباره تیم اجرا کننده این نمایش گفت: یک تیم 70 نفره هر روز تلاش دارند تا این نمایش را برای اجرا آماده کنند. مخاطب در این نمایش درگیر ماجرا می‌شود و خودش را بخشی از کار می‌بیند. همین مسئله یکی از مهمترین تفاوت‌های اجرای مامن با دیگرکارهای مشابه است.

طراح نمایش زنده و چندرسانه‌ای «مامن» درباره استفاده از ابزار آلات نظامی در این نمایش اظهار داشت: نمایش مامن همراه با صحنه‌های انفجار و حضور ابزار آلات نظامی خواهد بود که با کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهرداری امکان آن فراهم شده است.

صدفی درباره نحوه حضور مخاطبین برای دیدن این نمایش گفت: دیدن نمایش مامن رایگان است و علاقمندان بدون هیچ محدودیتی می‌توانند بر اساس زمان‌های اعلام شده، حضور داشته باشند. سازمان‌ها و نهادهای دولتی نیز برای بازدید گروهی می‌توانند از طریق سایت رسمی نمایش هماهنگی‌ انجام دهند تا از ظرفیت جایگاه ویژه استفاده کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها