«امکان مینا» نامزد دریافت جایزه جشنواره فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو

فیلم «امکان مینا» نامزد دریافت جایزه جشنواره فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو شد.
کد خبر: ۲۶۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ - 23October 2017
«امکان مینا» نامزد دریافت جایزه جشنواره فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فیلم «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی در جمع نامزدهای دریافت جایزه هشتمین جشنواره فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو قرار گرفت.

«امکان مینا» روایتی است از ماجرای زن و شوهری در روزهای موشک باران تهران. شوهر به نام مهران با بازی میلاد کی مرام خبرنگار یک روزنامه است و به کارش متعهد است. زن به نام مینا با بازی مینا ساداتی جاسوس سازمان مجاهدین خلق است و خبرها و اطلاعات محرمانه شوهرش را به سازمان مجاهدین می‌رساند.

موضوع و اساس قصه «امکان مینا» که قصه‌ای عاشقانه است به درستی از کار درآمده است. فیلمساز زندگی مشترکی را روایت می‌کند که در دهه ۶۰ شکل می‌گیرد اما از وقایع جامعه و اتفاقاتی که در این دهه رخ داده غافل نشده است.

مسایل آن روز به درستی روایت می‌شود، جامعه درگیر دفاع است و این مسئله بدون شعارزدگی با ارایه تصاویر کوتاه و موجز از پدافند هوایی و موشک‌باران و صحبت‌های مردم درون تاکسی به تصویر کشیده شده و از موضوع اصلی خود که حرکت هدفمند گروه‌های تروریستی است غفلت نکرده و فعالیت این گروه‌ها و مراقبت ماموران امنیتی را به درستی روایت می‌کند.

فیلمساز اتفاقات آن دوره را به درستی به تصویر می‌کشد و در عین حال به وجه انسانی و عاشقانه اثر هم توجه درست دارد؛ زیرا هسته اصلی قصه، عاشقانه این زن و مرد جوان است. فیلم به خوبی روایت این عشق و دلدادگی، شک و خیانت را به مخاطب ارایه می‌دهد؛ این فیلم به همراه فیلم «سیانور» به پخش‌کنندگی بنیاد سینمایی فارابی در این جشنواره حضور دارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو از یکم تا پنجم آبان سال جاری در کشور لهستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها