لاریجانی در همایش شهید مصطفی خمینی:

شخصیت مرحوم مصطفی خمینی باید به نسل جوان معرفی شود

رییس مجلس شورای اسلامی شهید سیدمصطفی خمینی را شخصیتی برجسته خواند و گفت: باید این شخصیت به نسل جوان معرفی شود.
کد خبر: ۲۶۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ - 23October 2017
شخصیت مرحوم مصطفی خمینی باید به نسل جوان معرفی شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، اظهار داشت: باید نسل جوان با این شخصیت آشنا شوند، زودتر از این باید برای این شخصیت بزرگ انقلاب بزرگداشت گذاشته می‌شد تا سلوک سیاسی و شخصیت ایشان شناسایی می‌شد که البته بعد از 20 سال هم این اتفاق خوب است.


رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌های علمی و زندگی پرماجرای ایشان در قم و نجف از ایشان شخصیتی آبدیده ساخت.

وی فرمایش امام (ره) مبنی بر اینکه ایشان امید آینده اسلام بود حرف بزرگی خواند و ادامه داد: امام (ره) اهل غلو نبود، نه در مورد دوستان و نه در مورد دشمنان، معنایی در این فرمایش ایشان مطرح است.

لاریجانی اظهار داشت: من در سخنان امام (ره) که تامل می‌کنم هیچ‌وقت فرمایشات ایشان را خارج از اندازه نمی‌دانم، شاید سنگین‌ترین صحبتی که ایشان کردند در مورد آمریکا بود که گفتند آمریکا شیطان بزرگ است.

رییس مجلس افزود: از «ماهاتیرمحمد» پرسیدند که امام خمینی (ره) چنین دیدگاهی دارد، او گفت آمریکا گاو شیردهی است که ما از شیر آن استفاده می‌کنیم و شما شاخ آن را گرفته‌اید، البته این صحبت ساده‌انگاری بود که بعدها نیز مشکلاتی برای مالزی ایجاد کرد؛ حیوان وحشی شیر نمی‌دهد.

لاریجانی در ادامه گفت: اگر بخواهیم اسلام و قوانین آن در کشور پابرجا باشد، باید فقه جواهری زنده باشد که زنده ماندن آن بر عهده روحانیت است، از طرفی پایداری ما بر سر مسائل دینی برگرفته از اصالت حرکت امام راحل است که موجب حفظ انقلاب شده است.

وی با بیان اینکه عقلانیت یکی از پایه‌های تفکر یاران امام بود، اظهار داشت: وقتی که فکر یاران نزدیک امام از جمله مرحوم آقا مصطفی، شهید بهشتی و شهید مطهری را می‌بینیم در می‌یابیم که این بزرگان قرائتی از دین را قبول داشتند که مبتنی بر پایه‌های عقلانی بود که این مسئله بسیار مهم است، چرا که موجب بست فرهنگی در جامعه می‌شود.

لاریجانی افزود: جامعه‌ای که تفکر دینی آن بر مبنای عقلانیت نباشد یا دچار تحجر می‌شود و یا التهاب که وهابیت و داعشی‌گری نمونه‌ای از تحجر و سطحی‌نگری درباره مسائل دینی است که امروز با آن روبرو هستیم.

لاریجانی تصریح کرد: اگر روحیه حماسی در بستر عقلانیت پرورش نیابد باعث این می‌شود که حرکات جمعی زودگذر و احساسی بوده و در برخی موارد حتی به منافع ملی نیز ضربه بزند.

وی متذکر شد: نشست‌هایی که می‌بینیم باعث توسعه اندیشه امام خمینی (ره) می‌شود، به نحوی که نهضت ایشان برای تداوم و حفظ انقلاب به جامعه و نسل جوان شناسانده شود.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها